Cikgu..bertahan! - Banjir

As salam w.b.t

Rentetan banjir pagi tadi,berlarutan sampai ke malam.  Air makin naik. Emy dengan housemate dan seorang kawan masih d kuarters. Masih tinggal 4 anak tangga ni.huhu..cikgu, bertahan!

Rumah pun takde letrik ni. Harap takde binatang berbahaya masuk. Ya Allah risaunya. Emy pun dah kena gigit dengan binatang ape ntah..rasa bisanya terus berlari cari minyak panas.

Hujan rintik-rintik ni. Kadang-kadang lebat pastu berhenti jap.hujan lagi. Haah..nampak gaya makin naik la tuu.  Buat masa ni masih bertahan di kuarters sebab sekolah tak umum cuti lagi,murid tak datang dah tapi cikgu cikgu masih kena datang. Takpela..mana tau ni first nak suh emy merasa banjir di sekolah lepastu dapat pindah. Yeayyy! Selalu cakap pun macam doa kan. Amiiiin ;)

Dengan housemate pegi hantar kereta ke tempat tinggi.

Laluan masuk ke sekolah. Belah kanan sekolah. Belah kiri kawasan kuarters guru dan kakitangan sekolah.

pagi tadi masih nampak jalan. Sekarang semua dah sama

kuarters Emy..dok mengira anak tangga la nii


#moga cepat semua pulih ke sediakala.

4 comments:

LM said...

Emy jaga diri. Bahaya klu air naik mlm x sedar nnt

Liyana said...

eh kat mana air makin naik ni?

Btw, jemput like page FB By Aloha https://www.facebook.com/byaloha

Kat sni ada jual sabun herba produk keluaran Universiti Putra Malaysia (UPM) yang ada banyak manfaat. =)

emieysandra said...

LM :- ok kak..tq kak LM ;)

emieysandra said...

Liyana : di Limbang,Sarawak dear.