Resepi Coeslaw

Bismillahirrahmanirohim..As salam..

Hai koranggg  >,< sebelum ni emiey pernah gitau yang berat badan emiey naik kan..salah satu habit emiey perasan sejak akhir-akhir ni ialah suke mengunyah.nomnomnom....kalau dulu suke makan nasi...lapar je makan nasi. Sekarang ni emiey dh pandai pelok tin biskut..dok mengenomnom depan tibi..haishhh..

Oleh itu, demi mencapai tahap kesihatan perut yang baik..emiey pn merajinkan diri untuk buat homemade coeslaw.

Bahan-bahan yang diperlukan :
1. kobis
2. lobak merah/carrot
3. bawang merah
(Kobis dan carrot ni bahan utama,bawang merah juz nak bagi rasa pedas time gigit,jadi letak sikit jer)
4. mayonis lady's choice
5. Susu pekat

Cara membuat :
1. Potong halus bahan 1 hingga 3. (Halus mana?halus takat korang boleh makan la..hehe,carrot boleh potong dadu kecik)
2. Letak mayonis ikut sedap rasa, macam emiey suke mayonis so, letak banyak la.
3. Last sekali letak sikit susu pekat.sikit je nk bagi ada rasa manis.

Dah siap!
boleh disimpan dalam peti ais, time nak ambik makan xyah kena g kfc baru nk makan coeslaw kan ;)

Gambar ihsan dari pokcik google.

No comments: