Sosej bergoreng halia

Bismillahirrahmanirrohim..As salam wbt..

Hari ni en.suami kerja kejap je, pukul 7.30pg keluar, pukul 8.45pg dh balik. Lepas sediakn air panas utk mandian emiey, die sambung masak lak. Sementara dilayan,baik terima..ade rezeki anak berderet nanti mana die nk layan cmni dh kan. Hehe..tapi mintak-mintak stil lagi la kan ;)

Semalam en.suami beli sosej utk die makan, ikan kering talam utk emiey. Then, emiey merengek nk makan sosej jugak..lalu en.suami pn potong kecik-kecik sosej tu pastu hancurkan ikan kering dan goreng bersama halia yang dihiris.Ramai yg datang melawat dok nasihat suh letak halia dlm pape masakan pn. Maka, sosej bergoreng halia memang licin emiey makan smlm termasuk halia sekali sebab semuanya dh dipotong kecik. Not bad pn rasa halia..hehe.

p/s : kalau dok dgn ma, xde nak makan camni. Ikan kering bakar yg paling special.
p/s : org berpantang boleh makan sosej ke ???

2 comments:

nabByla said...

bella pun nak try la t.. hehe.. :)

emieysandra said...

Eh! Tgh pantang jgk k?haha :-P
Try la, sedap..letak halia boleh buang angin dlm bdn. Hehe :-)