SELAMAT BERPUASA

As salam...

Masih tak terlambat untuk aku ucapkan selamat berpuasa kepada kenalan di blog ni kan.. Ehehe, kononnya mahu post entri semalam tapi sesi mengemas bilik masih belum selesai. Almaklumlah..dah kembali menjadi budak asrama >,<"

Hari first puasa, lepas sahur sorang-sorang minum air masak...encik tunang tepon pukul 6pagi

encik tunang   : sayang makan ape pagi ni?
cik tunang       : minum air masak je *cakap pun dalam mamai, sebab dah sambung tidor balik. ish anak dara ni :P
encik tunang  : abang tak lalu makan sebab ingatkan sayang.
cik tunang      : kenapa lak? makan je la.
encik tunang  : ermm..takpela,  tahun depan insyaAllah kita dah dapat puasa sama-sama.

~~~~~~~~~senyum sampai tertidur balik~~~~~~~~
tahun ni, banyak kali aku nangis bagitahu encik tunang yang aku rindu kat rumah, rindu kat ma dan pernah sampai demam sebab rindu kat ma.  Tahun kelima di perantauan, bukan makin tabah tapi manje pulak yang menjadi-jadi.  Jadi, encik tunang turut merasa sedih sebab aku dok bilik sorang, takde rumet maka kesedihan itu amat terasa! sobss sobbs...

   Lupakan babak sedih "Ramadhan di perantauan" sebentar tadi, kite teruskan dengan ucapan "SELAMAT BERPUASA!"

Sebagai peringatan bersama, jom rujuk checklist di bawah...



p/s : tengah pikir-pikir mau makan apa untuk berbuka nanti @__@"


Thanks for reading.
Tata~

3 comments:

nabByla said...

selamat berpuasa emi ! :)

Asyiqin Haulisah said...

akak selamat berpuasa ye. :)

ainraus said...

alaa. kenapa syg duduk sorang je kali ni? sabar ehh. selamat berpuasa sayang.