Kisah Ryan lagikkkkk

As salam....

Aku masih tak jemu nak mengingatkan kalian bahawa aku mempunyai seekor binatang peliharaan yang kecik dan comel iaitu Ryan!

nampak kecik la sebab nama pun kura-kura kecik kan. tapi..bila praktikal tiga bulan yang lepas, kawan2 yg jumpe Ryan ni mesti akan cakap


waa..besarnyer!
tembumnyer!
gemokknyer!


aku yang tengok Ryan hari-hari memang la tak rasa sangat die besar, masih ku anggap kecik masih ku anggap baby..tapi yang aku nampak perbezaanya, dulu aku aku tak boleh pegang tangan & kakinyer tu..tapi sekarang dah boleh.  Bile pegang, die mula menepis, pegang banyak kali..terus redha membiarkan tuannya ini membelainya. Hee :D



Selalu lepaskan die dalam bilik sebab dah xde rumet maka bebas la bagi Ryan jalan-jalan.  Dia akan masuk bawah almari, celah kotak-kotak..bila lapar je, datang mendongak kepala kat tuannya ini minta dibawa masuk dalam air dan disuapkan makan.


Owh, btw dah lama aku publish video ni kat youtube..nak tunjuk gelagat Ryan yang dok ikut je baju kelawar hijau yang aku pakai..sampai berlari-lari..haa...pernah tengok kura-kura berlari tak? Moh ler  =.='

bile banyak kali edit kat youtube, tulisan dah jadi gegar gegar padahal tak setting camtu pun..xtawu! jangan tanye kite ><"


video ni kelakar sikit kot sebab aku tak reti nak sangat nak edit-edit video..nak pulak movie maker yang latest belom explore lagi.  One more, ade muzik kedengaran sayup-sayup tu nasyid binnabil huda dari kumpulan UNIC yang aku pasang kat laptop, masa sesi mengedit lupa nak edit sound tu.  Setiap kali aku pakai baju kelawar hijau tu, macam tu la ryan..asyik tenung je baju tu..bila aku gerak sikit dia mula ikut.

13 comments:

cikcimi said...

Hi ryan. ekeke. :D

✿Lady Ainaa✿ said...

comey2...tp kalau kura2 ni dah besar sgt, kuku dy tjam sgt... pernah kena cakar dlu dengan kura2 kawan.. huaaaaaaaa.... T^T

emieysandra said...

cik cimi :- hai aunty cimi! :P

Lady Aina :- xnk ryan makin besar,sb risau cmtu la..nk manje2 kn dh xbuleh. hurmmmm~

Hanna said...

comelnya! boley cakap macam miko dlm cinta kura-kura tu tak?HAHAHA:)

Aida Azryn said...

haha.. dah tengok video! comel je ryan kejar baju kelawar hijau tu. :P

aimie chan naga said...

dia ingat baju tue makanan (sayur) kot~ :D

Sally Yatiey said...

Comelnya kura2 ni. hee :)

CIK TOM said...

ryan yang comel!!

Woofer Storm said...

laju gila ryan kejar,tak baik buli dia tau..semput ryan tau^^

Puteri Iqa Izyan said...

olololo.. gelak sorg2 tgk ryan lari. first time tgk kura2 lari. hahaha

amna said...

kura2 kt rumah ni pun dh besar..
lama x nampak sjak ayah masukkan dalam kolam ikan. alih2 hari tu nmpak dh gemuk n berani ambil nafas dalam kalngan ikan2 lain :D

so brave!

ainraus said...

hihihihi. emiey ni dah kena ada anak sendiri la sayangg. :)

nabByla said...

pandai jugak emi bela.. lau kite tatw la bape lama jew benda tue leh hidup. huhu...