Jangan terima

As salam...

Pagi tadi aku dapat mesej dari encik tunang tersayang sebelum aku sempat telefon dia.  Tahu-tahu je dia aku sedang teringatkan dia.  Perkhabarannya, die rasa makin teruk dan kepalanya bagai dicucuk. Risau sangat meskipun ramai kawan-kawan sedang menjaganya sekarang sebab die duduk rumah kawannya.

Semalam dia cakap ada orang nak bagi die burger lagi.  Macam kelakar jer bagi burger kan, tapi itu sebenarnya makanan feveret die.  Die nyaris nak ambik, kemudian kawan yang tidor sebelah die kejutkan die untuk solat subuh.  Nasib baik kan, mungkin orang yang berniat jahat tu rasa rancangannya gagal lepas encik tunang dah muntah darah dan mampu lawannya, jadi die hantar lagi semalam. 

Oleh itu, masa tidur jangan terima pape.  Bagi buah, gula-gula atau anak sekalipun JANGAN TERIMA sebab risau ianya dihantar oleh orang yang berniat jahat dan tahu apa yang kita inginkan pada waktu tersebut.  Buat masa sekarang, pendinding terbaik untuk encik tunang adalah solat lima waktu dan ayat-ayat al-quran bagi melemahkan niat-niat jahat orang ni.


p/s :  Moga encik tunang kuat dan mampu melawan dugaan ini.

3 comments:

elinaomar said...

minta dijauhkan bnda xelok.moga si dia cpat smbuh ye :)

twinkle twinkle said...

masih ade lagi orang beniat mcm tu,,nauzubillah,semoga dijauhkan

Titisan Hujan said...

minta die jgn lalai je la.bykkan zikir