Bicara Cinta

As salam....

Dah lama tak bicara tentang hati yer wahai si penulis blog dunia emieysandra,ehehe..bermonolog dalaman pulak.  Let's begin... 

Cinta tu sesuatu yang indah, semua orang sukakan sesuatu yang indah dan ingin memiliki sesuatu yang indah.  Bila dah indah, mestilah nak yang abadi...kekal selamanya, sudah pasti cinta berlandaskan agama adalah jawapannya =)

Masa mula-mula menerima insan yang kedua mampu mengetuk pintu hatiku, kugabungkan nama indah.  Rizmyra Azzalea.  Riz adalah singkatan namanya..Myra pula singkatan nama sebenarku.  Azzalea pula bermaksud abadi.  Fariz + Amirah semoga kekal abadi  (Rizmyra Azzalea). aminn.  



Semuanya indah, biasalah di awal percintaan..kehadiran bunga-bunga cinta tu tidak dapat dinafikan.  Namun, hampir sembilan bulan bercinta dan mengenali hati masing-masing aku rasa keadaan itu masih sama..bunga cinta tetap hadir walaupun dedaun kering juga kerap datang bertandang dan alhamdulillah kitorang masih mampu menepis dengan harum mawar indah =)


Aku rasa semuanya masih sama..kehangatan cinta itu.  Meskipun kini perasaan aku diduga dengan kehadiran insan pertama yang pernah memberikan cinta indah di suatu masa dulu.  Hadir menawarkan kembali cinta dulu.  Mestilah aku takkan menerimanya.  Alasan cukup jelas dan kukuh semuanya disebabkan perbuatannya dulu.  Berkali-kali aku menerimanya dulu, berkali-kali die ranapkan perasaan aku. Cukuplah..aku dah serik.



Fariz pula tak pernah menghampakan aku.  Malahan, die akan sedaya upaya ingin membuat aku bahagia.  Syukur Ya Allah, kerana temukan aku dengan insan sebaiknya.  Namun...dugaan buat RizMyra masih belum berakhir.  Aku hanya mampu redha dan pasrahkan semuanya pada takdir Ilahi.


p/s : ampun ya..entri agak kejiwangan tapi inilah bicara hatiku mengenai CINTAKU >_<"

6 comments:

nabByla said...

hakz! ttba pulak juwang ea? hehe.. :)

Woofer Storm said...

jangan terima mereka yang pernah sakitkan hati kita..

#anda pernah kecewakan sy..hahaaa

emieysandra said...

nabyla :- hee.. *blushing*

Woofer Storm :- setuju sgt pasal tu, urmm..dah takde ruang utk nye.
eh eh..haha :P

Aida Azryn said...

InsyAllah.. mudah2an hubungan korang berkekalan sampai ke akhir hayat. amin.. :)

iszieylyanziy said...

wah,,,wink wink,,semoga ke jinjang pelami ye dear,,jgn lupe jemput :)

Puteri Iqa Izyan said...

wohooo. kemain juiwang ni emiey.
semoga bahagia :)