Refleksologi

As salam...

Definisi Refleksologi.

"Refleksologi ialah kaedah rawatan yang melibatkan penggunaan tekanan pada titik tertentu pada kaki yang dipercayai seterusnya akan memberikan tindakbalas pada bahagian badan yang lain . Teknik ini boleh melibatkan kaki, kepala, telinga atau tangan. Walaubagaimanapun kaki adalah tapak yang paling digunakan untuk memulakan rawatan ini."
sumber : sini


Petang tadi meluangkan sedikit masa ke satu kawasan dalam kampus.  Ada satu kawasan refleksogi, err..betol la kan? ada batu-batu kecil yang bila kita jalan kat atasnye tanpa berselipar mahupun berkasut, akan membantu perjalanan darah berjalan lancar sekaligus mengurangkan tekanan dalam diri kita.  Elok sangat untuk pelajar yang akan menduduki peperiksaan macam aku ni. 

ini tempatnya, oh maktabku tercinta =)

motif gambar? jalan tanpa selipar la baru berkesan, jangan takut sakit, ianya baik untuk kesihatan.
 
p/s : menaip dengan cepat kerana berhasrat untuk tidor awal. esok paper Penilaian dan Pentaksiran (PRA 3111). Saya nak jawab dengan baik, u all semua doakan saya yer! =)

12 comments:

peep said...

oh ipg eh.. selamat menjawab :)

iDa said...

bgos2....leh ilangkan tekanan..huhuhuhu

smilenajah93 said...

sempat lagi menaip :P . goodluck yea !

SyerAgh said...

gud lark exam ya

Cik Yana said...

Ahaha~ kalau cik Yana pijak benda ni memang menjerit la kot. Sensitif gile benda2 tajam kat kaki. Hehehe~

Izyan Masri said...

BESTNYA ADA KAT KAMPUS.KAMPUS YAN BATU SUNGAI TAPEHAPE ADELAH.HAHA

Nazifa said...

penah buat.sakit wooo kaki.huhuhu

gud luck sayam!

Nyamuk Terbang said...

dkt skolah dlu ada
suka gila main lmpt2 ats nie
eh gudluck ^^

Woofer Storm said...

mcm mana nak jalan kalau sakit je tapak kaki kena batu tajam..hehee

**gud luck ye^^

cahayakehidupan said...

good luck emy sayang..hehe =]

onie said...

lepas refleksologi kaki pon jadi sakit,haha..onie lah tu

Si qusowt said...

pernah terjatuh kot..serik.
T_T