alhamdulillah :D

As salam...

Tengahari tadi, panas terik kat Melaka ni. Sampaikan aku TERmengeluh sorang-sorang, ala..macam la korang tak pernah buat kan.  Erm, suke sangat mengeluh.  Bila panas..mengeluh, bila hujan lebat pun mengeluh sebab tak dapat keluar rumah.  Inilah sikap manusia, bukan nak kata orang lain tapi aku jugak :P

Allah turunkan hujan lebat, kemudian Allah bagi panas terik ada sebabnya.  Untuk tanaman serta makhluk ciptaan Allah yang lain.  Allah Maha Mengetahui apa yang terbaik buat hambaNya :)

Sepatutnya kita bersyukur kerana dapat masih dapat merasai kesejukkan dan syoknya tidur dalam selimut tebal, merasai kepuasan bila makan air batu campur tika panas terik..kita masih bernyawa untuk merasai semua tu. :)


Daripada terus mengeluh, baiklah kita memikirkan nikmat yang diperolehi di sebalik semua tu.  Pasti hidup lebih bahagia! :)

p/s : entri sesuke di kala kepala masih sakit kesan dok berjaga tiga malam berturut-turut.  Namun, alhamdulilah, sakit ku apalah sangat jika dibandingkan dengan derita insan yang baru melihat dunia ni.

3 comments:

Nazifa said...

i pn suke mengeluh.kdg2 mengeluh tanpa sebab :)

Khairiz said...

Alhamdulillah hujan rahmat :)

Titisan Hujan said...

alhamdulillah

bjaga 3 mlm.kuatnye die stdy.keh keh keh