Ryan jatuh!

As salam...

Hari ni agak penat sebab petang tadi walaupun takde kelas tapi kena hadiri latihan teater, malam pun ade latihan lagi.  Pukul 11.30malam baru habis.  Setiap kali balik ke bilik, yang aku cari adalah Ryan & Rara. Kesian kat natang2 tu sebab dibiarkan je dalam bilik.  Itupun aku dah asyik pindah-pindah tempat.  Tiga tempat yang aku selalu tukar-tukar ialah kat atas meja study menghadap tingkap, pastu kat meja solek berdekatan dengan katil aku dan atas lantai..bila ada masa aku akan lepaskan Ryan & Rara main kat atas lantai tu. 

Tengahari tadi, masa balik sekejap..aku main la dengan Ryan & Rara. Bawa letak atas katil, time tu ade baju yang baru diangkat..laju je Ryan masuk dalam celahan baju tu.  Rara lak senyap jer.  Kemudian, diorang tertidor.  Yup, tidor.  Mata terpejam rapat. Aku pun baring la jugak dan Ryan time tu aku letak berhampiran peha.  Dah time tengahari, aku pun tertidur jugak.  Tetiba ada panggilan telefon dari si die.  Telefon tengah cas kat meja study.  Cepat-cepat aku bangun nak ambik telefon dan tetiba aku rasa ada benda jatuh dari baju aku.  Ya Allah! Ryan...urmmm, die jatuh..cepat-cepat aku ambik dan gosok natang tu.  Nasib baik paras peha aku ke lantai tak tinggi sangat.  Dan my rumet cakap apa tau...

"Ala...die tak nangis tu, tak sakit la tuuuu"

so bo***ks la rumet! :P

Ryan! memang tak reti dok diam

Bukan ape, risau takut ada kecederaan dalaman jer. Ish..Ryan ni nakal betul .  Malam ni, aku letakkan diorang atas katil lagi.  Rara cepat je tutup mata rapat-rapat.  Macam biasa, Si Ryan laju mencari celahan baju atau bantal, dan aku rasa si Ryan ni suke tempat gelap.  Syok dok kacau-kacau natang ni.. tapi tolonglah jangan usik Rara..tolonglaaaaaaaaaaaa, hampeh..memang tak bukak langsung mata tu.  Kalau Ryan, bukak je tempat die berlindung dari cahaya tu memang akan terus bukak mata.  Lepas tu, aku ambik dan letakkan Ryan & Rara atas ribaan aku, i mean atas peha la.   Rara memang senyap je,  si Ryan kena tutup kena kain untuk bagi suasana romantik gelap.  Diorang dah parking baik atas peha tu, aku pun lipat-lipat  baju sambil gayut dengan si die.  Main topic kitorang mestilah pasal Ryan & Rara.  Si die pernah jaga dua minggu, dan aku baru jaga dua hari.  Jadi kitorang bertukar-tukar cerita untuk lebih kenal natang ni la.  Si die pun dah mula rindukan Ryan & Rara, haaa..baru tahu apa yang aku rasa dulu :P 

Rara! time makan baru leh nampak aktif sikit.  Sangat jelas perbezaan Ryan & Rara nih.


Asyik bersembang, si die suh tengok Ryan & Rara..pehhh, sekali tengok memang masyukkkk ar..diorang berak atas peha aku.  Tak pepasal kena tukar baju tidur yang dipakai dari tadi.  Hijau bertukar ungu terus.  opps! jangan la geli, tahi kura-kura ni kecil je, tak lah berbau sangat.  Aku dan si die dok gelak je..kemain parking tidur kat tempat best sampai terberak. huhu. 

 boleh nampak tak perbezaan jantan & betina (Ryan & Rara)?

Sekarang, dah pindahkan Ryan & Rara ke dalam bekas.  Rara terus-terusan mengatup matanya, Ryan lak mencari-cari tempat gelap.  Sebelum tutup lampu kejap lagi, aku tutup dengan kain dulu biar gelap tempat die nak tidur tu.  Sekarang dok lena dah natang-natang tuuu =.="

p/s : Ade beberapa persoalan yang diajukan pada aku berkenaan kura-kura kecik ni, nanti aku jawab dalam next entri okeyh :)

9 comments:

Woofer Storm said...

mcm best je jaga kura2 ni,,,rasa nak beli gak la..heeee

Cikgu Fikri said...

CIAN iyer jatuh :)

Nazifa said...

eheee comel..dlu bulan ade bela gak...xsempat besau sume mati :(

D'ya Marshmello said...

alalaala, coomelnya Ryann tuu..nasib xde blaku ape2 kan? hehehe

Hot Story!! : Bahagiakah Bercinta Dengan Orang Popular?

Titisan Hujan said...

bila la dpt bknlan nga ryan n rara nie

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

sian ryan jatuh...harap tak apa2 sbb dia kecik lagi takut gegaran tu kuat sgt utk dia..huhu

mana akak tau beza dia..jantan betina pun tak tau lg..huhu

iDa said...

memg..betol kata kak farhana,kalu dia xngis,dia xsakit laaa tuu.heehehhhhe

Puteri Iqa Izyan said...

huhuhu. adoi. igtkan baby td.
kure2 ghupenye. =P

nabByla said...

sdpnya nama kura2 dia. hehe.. :)

lau nama anak t mesti lagi glamourkan? :D