Surprise itu sangat membahagiakan.

As salam...

Aku suka bila dapat kejutan.  Lebih-lebih lagi kejutan yang sangat romantis.  Contohnya, bila keluar dengan si die..

Si dia    : abang nak pergi tandas jap.
Aku       : okeyh, jangan lama-lama tau.

Lama menunggu, tengok depan..kiri kanan, asing..muka yang orang disayangi tak muncul tiba. Tunduk. sedang ambik feeling nak merajuk.. *sampai hati dia..bla bla bola masuk bakul..khairulfahmi sumbat gol..bla bla..dan bla bla lagi.

Tiba-tiba...
Si dia   : tadaaaa! sayang..
Aku      : errr..nape beli ni, tak gitau pun..tenkiyu
Si dia   : abang tahu sayang suka makan KFC. jom makan.

padahal tak lapar terus jadi NAK MAKAN BANYAK-BANYAKKKK ehehehe.  romantis tak? err..i mean, ianya lain..dia boleh je bawak aku pergi restoran KFC & makan sama-sama tapi dia nak jugak buat aku tertunggu-tunggu sampai aku rasa nak marah then datang dengan membawa apa yang aku suka.  It suwit for me :)

 gambar comel untuk menunjukkan perasaan sedang comel. erkk~


Story kedua yang nak paling diutamakan dalam entri ni. 
Hari ahad, aku dan si dia keluar sama-sama.  Petang tu kena aku bergegas balik sebab kena masuk asrama sebelum pukul 7.  Terus lupa plan nak pergi kedai nak beli tu sama-sama. Aku tahu dia pun penat sebab banyak kerja hari tu.  Tapi, tak disangka lepas aku dah siap-siap mandi kemas bilik dia pun col dan bagitahu

"Abang dah beli kura-kura kecik tu untuk sayang..."

Memang aku menjerit hentak-hentak kaki sebab aku memang langsung tak ingat hal ni tapi dia ingat dan berusaha jugak untuk dapatkan kura-kura tu untuk aku.  So, buat masa ni dia akan jadi penjaga untuk kura-kura tecit tu.  Dan aku dibiarkan memendam rasa dengar die dok citer pasal kura-kura tecittt tu sebab hujung minggu baru boleh jumpa.

gambar yang di post oleh si die, with the caption 'Masih malu2 dengan tuan baru..'.
Err, it's mine la..huhu.


Tak sabar nak ambik kesayanganku tu.  Harap sangat dia jaga leklok sebab aku risau si die kan lelaki, boleh ke jaga bende-bende yang leceh macam kura-kura tu.  Tak pe, think positive, aku percaya pada keupayaan si die :)


p/s : buleh x nk visible entri nih daripada si die? macam banyak je puji si die ni. errr.. =.="

6 comments:

cik hani said...

mmg romantik la surprise tu...

wah...bertuah badan ye..hihihi

NorHalizah said...

sy pun suka surprise =)..

iDa said...

hukhukhukhuk....ade ubt batok x??hehehehehehheeh

padin said...

wah, romantis & suprise!!

Umie Artoqiemie said...

sweetnyaaaa..

Woofer Storm said...

syukurlah dpt yang romantik..jaga baik2 ye^^