Merdeka & Duit raya

As salam..

Kisah raya belum tamat lagi derr..raya kan sebulan..rileks dulu..rilek rilekss..Apapun, jangan dilupakan hari ni tanggal 31 Ogos yang merupakan ulangtahun kemerdekaan kita yang ke- 54 :)

MERDEKA! MERDEKA! MERDEKA!
teringat masa last observe praktikal ajar budak-budak nyanyi lagu Tanggal 31, diorang sangat bersemangat sekaligus menarik perhatian diorang untuk terus dengan sesi p&p dalam kelas.

Antara aktiviti minggu last bertemakan hari kemerdekaan :-


Aktiviti mewarna bendera Malaysia kecil untuk dijadikan untaian, bendera kecil tu akan ditebuk lubang pastu masukkan tali..dah siap boleh gantung! gambar yang dah siap xde :(


Kolaj tisu bendera Malaysia! ambik tisu, koyakkan sedikit, gentel biar jadi bulat jangan besar sangat pastu tampal guna gam kat atas kertas yang dah siap ada garis-garis melintang.  Budak-budak sangat sukakan aktiviti ni!   :)


Psssttt! korang dapat banyak duit raya tak? meh tanya aku balik meh. Tanya la aku dapat duit raya ke tak? wuuu~ Aku dapat lima hengget!! lima hengget tuu, boleh beli esteyem pong beratus kali ulang alik ke kedai. adesss >___<"



Lepas sembahyang raya, maksedara nak singgah rumah kawan dia.  Sebab pergi masjid dengan dia jadi ikut la kan. Dah sampai, makan la kuih raya biskut raya kerepek raya dok krup krapp krup krapp..kejap, ting! sampul berwana coklat melayang-layang kat depan mata. Sempat lak aku fikir nak ambik ke tak nak ambik..taknak..taknak nehi nehi malu ah gini malu malu tapi MAHUUUUUU~ ambik simpan dalam beg. ehehe =.="

Balik bukak sampul tu, ade lima hengget. Terima kasih daun keladi, tahun depan saya pergi lagi -_-"

p/s : dah terima kenyataan bahawa umur sekarang dah tak sesuai untuk terima duit raya, malu ah. Tapi tak leh terima kenyataan bahawa umur sekarang budak-budak dah mula aim aku untuk minta duit raya..uwaaaa ;p

5 comments:

eton said...

hehehe.. salgi blm kawin leh dapat duit raya lagi la.. hehehe

Cikgu Fikri said...

comel giler bendera tu.... :)

hudahazwani said...

bendera smart la yunk. .hehe. .
huda dapat je duet raye. .bab belum keje, . .hehe



selamat hari raya aidilfitri. .maaf zahir dan batin ye emiey kuwh syg :)

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

dulu masa akak kerja, member india ajak akak tolong dia wat bendera malaysia pki beras style india tu emiey.apa ntah nama dia.siap letak pelita lg tu..adoii, cam deepavali

Anonymous said...

Pretty insightful. Thanks!

My site:
rachat de credit rachatdecredit.net