Ketuhar yang tidak disia-siakan!

As salam...

Boleh baca tajuk entri dengan suara doraemon masa tengah nak keluarkan barang dari kocek ajaibnya.  Ketuhar yang tidak disia-siakan! huhu..

Ya, ketuhar yang ada memang tidak akan disia-siakan.  Dua tahun yang lepas, ma sibuk belikan ketuhar ni sebab tiga orang anak perempuannya yang makin meningkat kecomelannya =.=' amat gemar membuat biskut raya. ehehe.  Yup, aku beserta dua adik perempuan suke dok belek-belek buku resepi, memang teringin sangat nak buat biskut dan kek sendiri menggunakan ketuhar.  Kenapa ma tak beli awal-awal lagi? sebab ma jenis yang tak suke buat biskut dan kek yang sampai kena guna ketuhar ni.  Ma suka buat kuih-kuih yang macam donat, karipap, cekmek, lepat pisang ubi..haa..kuih-kuih yang macam tu memang mabelles la kalau ma buat.  Tapi, sebab nak ikutkan kemahuan anak-anak perempuannye ni ma pun belikan ketuhar.  Memang! memang ma tak sentuh pun ketuhar tu..hanya kitorang je dok kletang kletung tang tung gune ketuhar tu =.='


gambar yang cenget untuk mood buat biskut raya cenget! *ade keww biskut tu? =.='


p/s : suke bace segmen bersilat kat dapur sis intan ni, ade jugak rujuk sikit-sikit resepi kat situ. thanx for sharing sis! :)

6 comments:

CIK TOM said...

nak jugak biskut raya..tlg poskan!hehe...

Selamat Hari Raya Aidilfiti..Maaf Zahir Batin emiey!

caliph shuriken said...

kiut jaa senyum nk wt biskut raya, hikk..
emiey, selamat hari raya & maaf zahir batin ^^

Ezy Chiaki said...

comel je gmbo senget2..
hehekk

selamat ari raya!
=)

Limin said...

Nak biskut... :) selamat hari raya.

Puteri Iqa Izyan said...

jangan lepaskan peluang yang ada. buat kuih banyak2. heee..

selamat hari raya ^_^

Cikgu Fikri said...

Selamat Hari Raya kak...
HUHUHU..
kuih tu bak sikit.. :)