Apa itu 'kendarat'?

As salam...

Entri lepas, aku ada sebut pasal 'kendarat' kan..aku tak tahu pe maksud 'kendarat' tu..dengar je kawan sebut.  Perkataan baru dan pelik, jadi aku pun tanyakan la kalau ada yang sudi nak menjawab..rupenyer ada yang sudi jawabkan..meh tengok..


 
owh..itu bahasa Melaka eh Fiq, patut la akak tak tau :)



Yela, aku salah seorang orang kuat la hari tu..ehehe. sempat lak James ni menTUAkan aku hek? =P


Yup! ianya kerja yang sangat bizi. Interprem gambo tu i loike, ehehe..mesti la gambar, banyak..tunggu je nak update pasni ea, tak pun boleh tengok dalam facebook sebab dah diupload sikit..sikitkerrr? =.='



Kerja aku semalam masa majlis berlangsung memang la kena kuat, sebab kena pastikan nasi serta lauk pauk cukup di meja makan, air semuanya yang sepatutnya la.  Kalau tak cukup kena cepat-cepat bagitahu pada orang belakang supaya bawa keluar. Kuat tak kuat, balik semalam memang rebah gak la.  Mungkin sebab panas kot.  Sekarang pun masih terasa pening.  Semalam dah telan 3biji panadol yang biasa tu, malam ni pun kena makan lagi supaya cepat sembuh untuk meneruskan kerja lain yang lagi penting pulak lepas ni ;)


16 comments:

James Alexander said...

laaa.... rebah trus kamu...

mcmana nak jadik org kuat cenggini..???

petua dari sy...tido aje... sure gagah bila bangun besok hari...


ps: kamu belum termasuk golongan TUA lg ke...??? igtkan dah register sbg warga emas dah... hehehe... gurau aje..

[sutera kasih] said...

owhh..1st time jgk dgr istilah kendarat tu..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

slaam emiey...setahu akak bkn yg cam cikgu fiq ckp tu.bkn rewang .rewang tu wat kerja gortong royong tuk majlis tu..tp kendarat adalah pasukan mengangkat hidang.adik angkat hidang kan?sian penat

Aisyah Aina said...

kendarat memang bahasa Melaka kot sebab lepas duduk Melaka baru tau perkataan tu...

kalau Johor biasa panggil rewang :D

Titisan Hujan said...

jgn terlalu bgantung sgt pd panadol.efek die di lain hari akan menyusahkan kamu...

CIK FERRA AWW said...

HOPE U'LL GET WELL SOON. HUHU. I PON TAK PENAH DGR WORD TUH

emieysandra said...

yup, sis LM! kena angkat hidang la..camtu la, tp ade gak tnye org2 tua kat situ, diorg kata..panggil rewang pun boleh gak ;)

caliph shuriken said...

kcian dia penat giler.. xpe pasni kumpul tenaga blk ok ^^

latest en3: tanya sama pokok

zOeY zAu YaH said...

rajin kamu menolong ya..haha..rehat cukup2 ok

najihah sahami said...

haha..nk order emiey siap2 untuk kendarat majlis mish nanti.boleh? haha

muhamad hanif said...

fuiiyyoohh..

besar tanggungjawab tuuu..

ciknabil-a said...

ouh.. bella pown penah dga ayat tue.. hehe..

take care emi.. ;)

Hans said...

kiranya kendarat tu gotong royong la?

Review Filem Transformers: Dark Of The Moon 3D

Zura said...

selalu panggil persatuan je..tp sejak akhir2 nie br panggil kendarat...

kokser kokdam said...

kalo bahase klantan 'darat' ambo tao...

=D

iPai said...

owh itukah maksud kendarat ... 1st time dgr ..