Duit melayang-layang.

As salam...

Semalam aku dengan rajin gediks nyer setuju ikut mek Ida ni keluar.  Barang yang aku perlukan hanyalah anak tudung dan buah kurma sahaja.  Tapi, memandangkan kedua-dua tu amat penting dan diperlukan sangat maka ikut la keluar dengan Ida.Anak tudung kegemaran aku tertinggal dalam sejadah kat rumah masa balik hari tu.  Aku suka pakai sebab ia jenis bertutup penuh pastu kalau pakaI tudung bawal yang agak jarang tu takde la rambut tu terpacak-pacak keluar kat bahagian belakang.  Anak tudung tu jugak jenis yang ikat belakang dan kemas bila pakai.  Buah kurma pulak untuk makan la, takkan baling lak..okey, boleh la buat baling dalam mulut :P Siapa yang tak makan kurma memang rugilah sebab ia mengandungi banyak khasiat kan kann.


Tempat yang dituju hanyalah Melaka Sentral, sebab tu la kitorang keluar lewat pukul 5.30 pun tak pe, ianya hanya lima minit dari tempat kitorang kalau tak jam kat traffic depan Masjid Al-azim tu.  Sampai je, aku terus pergi beli kurma, dapat.  Beli sikit je, cukup-cukup untuk bekalan seminggu. huh. padahal nak jimat tunggu elaun nih =.='


Puas berjalan kat dalam Melaka Sentral tu nak cari anak tudung yang aku nak sangat tu.  Dulu senang je nak cari, tergantung elok je kat mana-mana kedai tudung atau baju kat situ.  Sekarang, aku kena belek-belek kat bahagian inner shawl dulu  pastu tanya orang kat kedai tu 'anak tudung yang jenis ikat belakang tu ada tak?'  semua jawapan, 'dah tak de sekarang'. Hancur hatiku mengenang ia..menjadi keping-keping....*lupe dah lagu ni..asam kot =.='

Part ni la adegan ngeri duit melayang-layang berlaku.  huhu.  Sambil cari anak tudung di kedai shawl, aku TERberkenan kan dua jenis shawl ni.  Perasaan nak jugak..nak jugak..memang tak dapat dibendung.  Tengok harga RM10 setiap satu.  Kalau dah dua, RM20..melayang-layang.  Weyh, kalau aku tengah ada elaun..aku tiup fuuuhh fuuhh gaya awal ashaari je tau. oops, terlebih sudaaa =.='


Aku suka beli shawl kat Melaka sebab murah dan elak sangat beli kat tempat aku (Kelantan) sebab mahal.  Kalau tudung bawal, kat Kelantan murah la..kalau shawl, baik jangan.  

Aku search kat Google tadi, yang macam ni la aku nak.  Anak tudung jenis kain lace.  Selesa sangat pakai yang ni, nak beli online aku tak berapa gemar sebab leceh sikit.  Jadi, ada sesiapa tahu kat area Melaka ni kat mana ada?. ermmmm..

19 comments:

apik pehe said...

hehehe..abes dah duit dia.takper2..nanti kumpul balik

kinn said...

kin kalau pakai tudung pun suka pakai inner. hehe :)

jemput singgah ke _piNk sitE_ =)

sugar2 kapas strawberry said...

pakai serkup penuh..hehehe.macam masa sekolah.tu sng

James Alexander said...

cube bukak yellow pages...

mungkin boleh membantu...


hehehe...

Mawar Berduri said...

nak pinjam shawl purple tu.. cute la.. rm10 bukan standard shawl ker?

najihah sahami said...

alahai..asal xsuh pos ke yunk. nmpak dh nak sgt tu. hehehe

Hati Batu said...

sesekali shopping x pa..hehe :)

ecah mashuri said...

ecah pakai skarf biasa je.betul ke best pakai yg ikat ni?kot nanti tanggal

Nurulchumel said...

suka beli dekat tesco jek.
mcm2 ada. takpun kat ariani. tp mahal sket la.
tapi sedap pakai. :)

Puan Besar Shag Yahaya said...

Ada lagi lah inner ikat tu~ Shag banyak je jumpa kaat area Putra dengan KL ni :D

emieysandra said...

ala shag, nk kat area melaka je..nk sgt inner ni sb nk pakai g kelas. skg pkai serkup penuh yg lin gtau tu, tp nk yg anak tudung kain lace tu jugak..huhu~

chemay said...

susah kalau pergi mall nie.
mesti jumpa mende lain untuk dibeli
kannn
hehe
:P

Titisan Hujan said...

makan semut byk la tu
tu yg leh lupe

mueheheh..t elaun msuk kt hang out kay!!!

Scya Lollita said...

kLO gi mall ade kot . mst la ade kan . try aa

zOeY zAu YaH said...

blh geng dgn saya haha

Aisyah Aina said...

kat Melaka memang banyak shawl murah2 :)

FasiHaH SupiaN said...

cantik wane purple tue,,,,

zareliqa afiqa said...

smlm ade g pasar malam masjid tanah..n nmpk inner yg emiey nak tuh.Cuba carik kat sana...mcm2 ade,ehehe :)

Nurulee said...

cantik shawl tuh. ehehe kalaw jumpa shawl mmg melayang duit. :)