5 things that irritate me.

As salam.....

Day 18  : 5 things that irritate ME about opposite/same sex.

Yeay! kini nak sambung balik  30 Things in 30 Days Challenge ni. Ehehe. masih cekal aku nak habiskan cabaran ni, iyerlah..masih dalam usaha memulihkan semangat hidup =.="


Irritate tu bermaksud mengganggu, kot kot la u all bace dengan pentafsiran irritate tu someone yang aku benci lak.  Actually, aku tak de sibuk sangat dengan perangai orang lain, apatah lagi nak membenci orang.  Jadi, aku buat random je sebab aku tak de idea sangat nak senaraikan perangai yang boleh buat mata aku ni berbulu sebab aku okey je.  Tak de nak kacau orang lain.  Orang baik, aku pun berbaik^^
 

*Lelaki merokok.
Aku tak suka asap rokok.  Sayang nyawa lagi derr. Bila tersedut asap rokok tu, macam satu nafas dah berkurang.


*Perempuan bermulut longkang.
Sangat tak manis kalau perempuan tu jenis cakap perkataan-perkataan yang biadap dan tak senonoh je.  Mana hilangnya keperibadiaan seorang wanita yang fitrahnya lembut dan berbudi bahasa. 


*Tak hormat orang yang lebih tua
Berlaku biadap pada orang yang lebih tua yang sepatutnya dihormati dan disayangi.  Sungguh menjengkelkan, macam dah lupa asal-usul.  Tanpa mereka, takkan ada generasi kita sekarang ni.


*Perasan bagus.
Kalau betul-betul bagus pun, jangan la perasan sangat.  Kalau tak bagus, perasan bagus lagi ah rasa menyampah tu.  Bersifat rendah diri dan bersyukur tu kan lebih baik. ~ecece..aku nih =.="


*Merendah-rendahkan keupayaan orang lain.
Yang ni aku amat terasa sebab aku memang rendah, direndah-rendahkan lagi.  Memang menyampah la. huhu.  Tak dela, korang faham je dengan ayat pada poin ni.


p/s : u all paling-paling tak suka manusia pesen ape lak? ouchh..jangan tak suke manusia yang menamakannya emieysandra sudaa~

7 comments:

Cikgu Fikri said...

fiq plak tak suka org selfish, tikam belakang, mulut longkang (mulut fiq pun agak longkang jugak..huhuhuh), pastu berlagak bagus...
byk lagi jugak sebenarnya..
huhuhuuhh..
tp, kita kna still tahu bahawa setiap manusia ada kekurangan masing2 kan? :)

emieysandra said...

yer fiq, akak pun byk kukurangan gak^^

twinkle twinkle said...

huhu mari la kite mejauhi keburukan ni ;D

apik pehe said...

hehe..apik pon tak suke bau rokok..ader resdung..berair jer idong kalau bau..hehe

Bo0lat's Heart said...

Kte kne lupe Kebaikan kite & keburukan org, kite kne ingat keburukan kite & kebaikan org =))

nazirulhazwan~ said...

*Perasan bagus*

fuh, yang ni memang guwa paling anti, shit

CIK TOM said...

cik tom plg xsuka kalau no 5 tue...merendah2kan keupayaan org lain..mmg geram je org camni..