Kenapa nak sedih?

As salam...

Selamat tengahari! dah lunch ke semua? wuu, ber-omputih lak.  Hari ni kena buat-buat sihat supaya esok makin sihat sepenuhnya, trick psikologi okeyh.  Sekarang ni macam-macam perasaan kan, saje nak layan JK (jiwa kacau) nak pulak kalau tengah exam.


Kenapa nak sedih?


Have you ever wondered if maybe you don't really miss the person, you just miss the routine.



Adakah disebabkan kita sayang dia, maka kita perlukan dia, ataupun kita sayang dia disebabkan kita perlu dia?



Dua entri tu bagaikan kata-kata nasihat yang jelas dengan hujah-hujah yang menarik dan buatkan aku terfikir kenapa aku masih bersedih sedangkan aku sepatutnya bahagia dengan apa yang aku punyai sekarang.


Jadi, aku mesti bangun dari lena yang panjang.  Buka mata dan minda untuk kedewasaan dalam melangkah hari-hari yang mendatang.  Beberapa entri sedih aku sebelum ni juga telah buat seseorang terasa.  Hanya satu ayat yang mampu kututurkan 'Aku minta maaf'.  Apalah daya, aku hanya manusia biasa yang melalui proses kurang matang untuk menjadi lebih matang.  Setiap keputusan yang aku pilih adalah tanggungjawabku sendiri.  Melangkah dengan penuh yakin, bahawasanya Allah SWT berikan ujian kerana sayangkan hambaNya dan supaya hambaNya dapat memperbaiki diri menjadi lebih baik dari semalam.

13 comments:

Titisan Hujan said...

bangkitlah dari tidur mu....

jgn dikenang perkara yg sememangnya dh jd kenangan

kenangan akan tetap tinggal kenangan.untuk melupakan..jangan.sebab xkan ada istilah kenangan lagi andai dilupakan.

apik pehe said...

bangun2 mek weh...g mandi nuh..piat kang..hehehe..bangun dari alam mimpi yang takder bagi kiter apa2 pon..hehehe

Puan Besar Shag Yahaya said...

Jom lah kita bergembira dan bersyukur! :D

D'ya Marshmello said...

setiap manusia Allah berikan ujian untuk menguji seseorang itu tabah atau tidak dalam menghadapinya.

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

kadangkala...kita layan rasa sedih sbb ingin semua keindahan semalam kembali.kita mahu kenangan2 indah tu kekal dlm kotak fikiran kita.tp kita lupa bila kita msh mengenang kenangan manis tu kita akan rasa kesedihan juga.

Zura said...

betul tue emiey...kesedihan tue sebenarnye kegembiraan akan dtg kite...

sugar2 kapas strawberry said...

move on syg.pnh rasa mcm ni.pnh sakit.pnh terluka.tp bila pkir balik.it was useless.we have our own life.kalau ad jodoh..pusing2 dunia..bertaut jua

Cahaya Kehidupan said...

yup,one day if u dah dapat happiness itu,then u akan realize,betapa berharganya kenangan lalu untuk dijadikan iktibar pada masa hadapan.
dan u kena ingat kalau ada jodoh tak kemana,maybe hari ini u dan dia terpisah sementara,masa hadapan Allah pertemukan kamu dan dia.kunfayakun,jika DIA berkehendakkan sesuatu maka jadilah ia.kita tak tahu apa takdir kita tapi apa yang kita boleh buat , kita boleh berusaha untuk mengubah takdir kita kerana dalam Al-Quran pun ada menyatakan "AKU(Allah) takkan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha untuk mengubahnya".^_^

*bagus2 amalkanlah selalu,saya amalkan tiap2 hari,sebelum masuk keje,saya akn baca al-Fatihah 7 kali kat air botol minuman saya...pastu sambil minum selawat la juga...^_^

naz said...

saya beri kamu masa. kerana saya juga pernah mengambil masa begitu lama. lama kelamaan masa jadikan kita dewasa :)

Encik Psychopath said...

jgn nak jk sgt.

NadShaf said...

setuju sangat...

Ain Zulaikha said...

hurmm.. barang yang lepas jangan dikenang oke.. :)

chemay said...

yup.
then i realised
i miss the routine :)