Camne nak tackle si dia?!

As-salam...

Camne nak tackle si dia ni?
adeii..kebuntuan melanda
Setiap hari asyik nak tengok die..bila nampak dia, muka dah jadi merah, si dia bukan tahu pun..pandang aku pun tak,  perasan je la haku ni  =.='
 Kalau sehari dapat tengok dia, malam sampai termimpi-mimpi..esok pagi dok sengih-sengih sampai ke malam lak..oh, indahnye dunia.. 


abam jangan la cenyum maneh sangat. hurung ko cemut kan syusyah.


Camne nak tackle, bagi bunga boleh? err..bukan tu taktik lelaki untuk ngorat pompuan ke? huh. Apa telah aku TERcerita ni.  Ini kisah masa tingkatan dua, dok minat kat sorang abang senior, ensembudaksukantapidiataklayankite..ahsudah.   Cerita ini takde kaitan dengan pakwe yang tertinggal ataupun yang akan datang, sekian timo kaseh. Dengar citer dah nak bertunang, oh..pelamin anganku musnah..terbako babooom! 
Heh..bukan senang nak tackle orang tau tak?Apatah lagi budak kecik yang berumur 6tahun.  Dem ah, aku lak jenis nak melayan sangat tengok budak yang suka berlagak ni.  Tapi, aku kena tackle si budak ni sebab dia akan mempengaruhi markah prektikum dari pensyarah.  Tulun tulun la bagi ayat pengasih mau hembus kanan hembus kiri. =.='


Suspek bernama Syafiqah, budaknya bijak berlagak macam dia berkuasa, bila cikgu bagi arahan, dia lak yang akan ulang arahan tu. Bijak orangnya, jangan sampai die tegur aku salah mengajar sudah, okey dia pernah tegur aku pun sebab aku tak ingat nama kawan-kawan tu pun masa pensyarah tengah observe untuk kali pertama. Heh budak, wajar la tak ingat time tu baru hari kelima aku kat situ.  Geram je aku nak menjawab macam tu kalau pensyarah tu takde. Pernah menangis sebab aku tak panggil nama dia untuk jawab soalan, wadde&#^%#.  Pernah mencepuk kawannya sebab dia terpijak tangan kawannya itu.  Salah dia tuuu.  Nyaris nak kena kurung dalam tandas, kalau tak boleh la aku gelak setan..muahahahhaaa. 


Hah, siapa kata kerja cikgu ni tak mencabar..meh tolong setel masalah aku ni.  Camne nak buat dia jadi baik dan dengar kata aku sebagai cikgu nye? owh..Syafiqah.  


Err..k la, aku patut rujuk nota-nota pensyarah dulu ni.  Tanya u all mesti suh aku belasah je budak tu kan..kan...bukan eh, tapi ada orang tu suruh. uwaa..


Tak pela Syafiqah, cikgu tetap sayang awak sebab awak telah berjaya menerapkan nilai kesabaran dalam diri cikgu sebagai bakal pendidik.  Cikgu berkemungkinan akan jumpa kes yang lebih berat dari awak kan.  Nakal la lagi Syafiqah, cikgu suka cabaran!!..huhu ;p


daa..
adioos!

5 comments:

Cik Ezy said...

hihikk..
nakal betol syafiqah..
pujok die leklok bru ok kot..

AiDa AzRyN said...

hensem! hihi.. 0.0

sonnet™ said...

keh3
ingtnye nak ngorat sape la td
rupenye nak menawan hati si kecil
gudluck! :D

CIK TOM said...

pujuk elok2..insyaAllah boleh...hehe

sori ye emiey..ciktom pn busy..lama xjenguk sini..huk3..tp pe2 pun cik tom tetap xlupakan emiey..

Encik Psychopath said...

hulur je kaki sampai tersadung.


takle kn namanya :)