perlukan ilham

As-salam...
 
Sesiapa pun pasti pernah dengar lagu yang cukup romantis ini kan.  Kau ilhamku, Man Bai.


Beribu bintang dilangit
Kini menghilang
Meraba aku dalam kelam
Rembulan mengambang
Kini makin suram
Pudar ilhamku tanpa arah

Sedetik wajahmu muncul
Dalam diam
Ada kerdipan ada sinar
Itukah bintang atau rembulan
Terima kasih kuucapkan


Izinkan kumencuri bayangan wajahmu
Izinkan ku mencuri khayalan denganmu
Maafkanlah oh...
Andai lagu ini
Mengganggu ruangan hidupmu
Kau senyumlah oh...
Sekadar memori
Kita di arena ini
Kau ilhamku
Kau ilhamku...

 Aku suka sangat dengar lagu ni, nak pula diiringi gitar ataupun kibod. Okey, terus terbayang Mr. Jo (pensyarah Muzik). *sipu-sipu, gediks!


Kebelakangan ni, aku jadi serius.  Kalau mesej atau chatting, nak letak 'hahaha', 'huhuhu' mesti pikir beratusdigitlima..terasa cam hipokrit nak gelak tak senonoh gitu..hambek la daku =.='


Sekeliling aku lak, adik-adik yang memang makin membesar dari hakaknyer ni.  Betol. Sumpah =.=' Pantang nampak tak kena, pasti lancang je patah-patah perkataan ni kuar dari mulut aku.


Situasi, pukul 7.00, Akif (adik bongsu) masih tak mandi dah la muka comot masih dok berbasikal di bawah senja.

Aku : Adik, masuk mandi sekarang, dah gelap ni.
Adik : *buat-buat tak dengar.
Aku : Adik(aku tinggikan suara dari tadi)..mandi la, tengok muka tu dah itam. Badan busuk dengan peluh tu. Tak siapa nak dekat tau.
Adik : Bia la.
(*adik dok depan tv lak, sambil buat tak tahu arahan aku)
Aku : Adik..mandi la, sekejap je.  Tak lama pun. Nanti leh sambung lak tengok tv tu.


Nampaknye, hari-hari la aku camni. Tukang membebel kat adik-adik.
Adik..jangan buat tu #%$$##@@#$#
Adik..jangan buat ni $##%%@@!!!@


I'm getting serius..tanpa kau ilham untuk menceriakan hari.  
Hati ingin terus bersedih, wajah ingin tersenyum. Saling menolak bagai magnet, Utara bertemu Utara. Akhirnya aku tersepit di tengah. tanpa rasa.

muke kena paksa, tiup belon untuk diorang nih.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
 ape ko kisah kalau aku mau gelak :P

daa..
adiooos!!

12 comments:

yna fazlyna said...

yna selalu serius sebab tu muka nampak tua.. huhu.

twinkle twinkle said...

lame x main belon tuuuu

cikgu ainura said...

rindu mr jo ehh....
ahhaahah

me suya said...

lagu ni tak lapuk dek zaman kan

Puan Besar Shag Yahaya said...

Amboi. Kakak yg dah ada watak ibu mithali :P

Belon tu. Dah lama tak main!

@ku d! sin!e said...

lagu nie mmg best.
unplugged pon ok..

ruby bieha said...

teringat nyanyi lagu ni diiringi muzik mr.jo.. huhu rindu kalian

cik hani said...

tu pujuk adik mandi ke???

ke marah adik??

hik..
joking...

kena tiup belon tu yg xtahan...
hahakk

Cikgu Fikri said...

LAGU ni best dan sgt sedap kalau wat karaoke...
huhuhuhuhu :)

AiDa AzRyN said...

suka lagu tu.. :)

echah mashuri said...

akak yg sweet!:)

heheh..lagu mambai tuh mendayu.serius best:)

.Am-OH-Am. said...

lagu tu mmg bestt. lagi best kalau akak nyanyikan utk saya. ;)