ku cari kedamaian

As-salam..

Kepala dah pening, mungkin kesan sebab kebelakangan ni asyik tidor lambat siapkan kerja plus think about problem else  =.='  Dua hari sebelum balik kampung, aku sakit perut.  Sakit kat dalam perut yang amat, kena makan ubat tahan sakit barulah reda skit.  Telinga ni pun dah jenuh dengar nasihat kawan-kawan yang risaukan aku supaya pergi jumpe doktor.  Tapi, sebelum jumpe doktor pun aku dah kena sakit docphobia, camne nih doc? adess adess.


Satu-satu cara selain makan panadol, (walaupun tak elok tapi makan je la sebab dah tak tahan sakit) ialah mendengar ZIKRULLAH.  Alunan ayat-ayat suci al-Quran  yang menenangkan hati dan juga pemikiran.  Rasa tenang. Ya, aku ada masalah..tentang hati dan perasaan.  Jalan penyelesaian yang kabur, namun keinginan sentiasa jelas. 

Aku rindu, tapi kunafikan rasa
Aku sayang, tapi kubutakan hati
Aku perlu, tapi kukuatkan ego

Yang pasti, kita ingin terus bersama
Selalu aku yang menunduk, mengemis perhatian darimu
Tapi tidak kali ini.

Ya Allah, hanya Kau yang mengetahui apa yang terbaik buat hambaMu ini~~


daa..
adioooss!

12 comments:

cacing said...

semoga cik sandra menemui ketenangan kembali.. Ingat Dia, maka Dia akan ingat kembali hamba-Nya... =)

twinkle twinkle said...

semoge cpt sehat :)

cik ubi said...

rumit problem mu ini~perlukah mu menemui dokter hati dan perasaan?..

:)

Afiq Din said...

tgh serabot ke ape tu?
tgk raja lawak... mst hepy blik :)

Afiq Din said...

tgh serabot ke ape tu?
tgk raja lawak... mst hepy blik :)

ciknabil-a said...

emi, take care.. lau sakit jgn lupa makan ubat. huhu..

AiDa AzRyN said...

npe ni? de masalah pe?:( lau sakit berlarutan,p la jmp doktor k. jgn degil xmo p plak.. tarik telinga kang.. grrr.. :P

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

bila kita resah..carilah Allah , pasti kita akan tenang kembali

Cikbelog said...

emiey, pegi la jumpa doctor. tak kena kekoh eh

Nia Hashaari said...

makna ubat tu..ape2 pon saya ad ngan kamu ea..;)

Bulan said...

semoga mendapat ketenangan ye syg ;)

Zura said...

psl dgn ehem2 ke..xpe emiey..tabahkan hati ye...zikir yg terbaik..