Pernah kena marah?

As-salam...


Seumur hidup kita ni, mesti la pernah kena marah kan.  Tipu la kalau tak pernah, paling tidak pun dengan mak ayah kita kan.  Apa rasa bila dimarahi? sedih kan. rasa nak nangis. rasa nak tumbuk orang tu balik pun ada kan.  Semua rasa bercampur, paling kuat rasa geram la kan.  Nak pulak kalau kena marah depan khalayak ramai.  Jatuh meleleh beb air muka ensem dan cun kan.  Muka bagai udang kena bakar pun tak de siapa peduli kan.  Kipas susah mati pun konpem menyorok kat belakang je.  Nak pulak orang yang marah tu orang besar in bracket berpangkat tinggi jadi walaupun sakit hati dan ada rasa nak melawan...tapi tak boleh lawan, bagai diluah mati mak ditelan mati bapak (asenyer dah betol peribahasa nie.)




Pernah kena marah tak? Apa reaksi bila kena marah? dan apa kesan yang u all rasa lepas kena marah?


o'O.. 0_0'


Pengalaman aku.
Pernah kena marah, banyak kali dan selalunya dari ma ;)
tapi yang terbaru pagi tadi. Sedih amat lorh :(

Kesannya lepas cakap-cakap dengan rumet, aku pun mula pikir baik terima dari sudut positif kan.  Mungkin itu kelemahan aku, jadi perbaiki la. InsyaAllah, tak rugi pun.  Ianya satu pengalaman dalam melangkah lembaran baru yang mungkin penuh dengan cabaran kan.
  Tapi kan, tetap rasa GERAM lagi ni..terima pada kawan-kawan yang sudi memberi sokongan dan nasihat. ;)

daa...
adioss!

15 comments:

ghost writer said...

cool jer...

dah lali sangat kena marah,so buat macam dengar orang giler terjerit-jerit.haha

A'IM said...

shout box dikunci ek

GATHERING BLOGGER MELAKA OFFICIAL REPORT: BLOGGER DIBAWAH SATU RUMPUN http://kindofsoul.blogspot.com/2011/02/gathering-b

PendekarPetai said...

marah kan tanda syg?? hehe

emieysandra said...

xplain cket pndekar petai..
;P

Makbed said...

kena marah tu adalah asam garam kehidupan. kalau dgn ma, tandanya dia amik berat kat kita.

meh sini nak marah. ~yap yap yap yap yapppppp!!!!!~ (marah cam oni?

cikgu ainura said...

mira... kami semua support miera... kami pon kena marah gak tadi.. pagi ni nk ngdap hep.. adoiiii....

M a W a D D a H said...

alahai...cian die kena marah...cakap sape?? meh nak buli die...hihihi...

(macam la berani kan...:P)

::Miss Pikon:: said...

salah satu kelemahan diri sendiri ~ tak leh kena marah. sure nangis punya. ihik!

padin said...

hehe selalu je kena marah dulu, insaf kejap je ekekee

platipus said...

siapa berani marah akk tu?
grr!

meh saya lempang dia laju2

Cahaya Kehidupan said...

Marah tanda sayang dear,fikir secara positif insyaAllah u will get positive back..=]

Puan Besar Shag Yahaya said...

Bila kena marah tu kena lah kita muhasabah diri kan? ;D

CIK TOM said...

cik tom selalu kena marah kot...cik tom pun suka marah org lain jgk..hehehe ;)

p/s: sori br berkesempatan singgah ;)

eykameow said...

kenapa dia marah? salah sape? hehee :P

Khumaera Ismail aka Habibi Hamid said...

marah tandanya sayang la dear.. =)
sis penah gak kena mrh ngan ayh n hampir2 kena pelempang..sebabnye kitowg main kejar2 dlm umah time dia tgh solat!! haha~ amik kau..ohh tapi itu mase sis tingktn 2 kot..pastu ayh jd tsyg penyayang smpai skrg =)

Yang Comel,
Khumaera Ismail