I just lOve it!

As-salam...


Baru-baru ni biha ni ade minta tolong aku editkan blognye.  Aku dah biasa pun, ehehe. Termasuklah mengedit blog Hani.  Lepas tu, kak Nurul pun ada minta aku percantikkan blOgnyer.  Actually, aku tak buat perniagaan ambik upah ubahsuai blog pun.  Hanya untuk tolong kawan-kawan dan itupun time aku ade mood RAJIN!.   


 Selesa sangat pakai shawl tu, kainnyer lembut je cuma nak pakai tu susah sikit la..kena pandai adjust..ermmm, Opss..bukan nak citer pasal shawl la..sory eh, tersengaja lain kali nak buat lagi ;)


ini blog bieha, aku just tukar template je, dan header dia nak buat sendiri. Jadi, memang aku edit sikit je la.


ini pulak blog Hani yang memang dari awal die selalu refer kat aku. Hani dah minta nak background ade gambar katun bear jadi aku cari la gambar dan edit-edit sikit.  Sekarang, aku lak dah terjatuh cinta dengan blog Hani ni sebab aku rasa kombinasi yang aku gunakan di blog Hani sangat ceria dan segar sesuai dengan pengisian blOg tu yang berkisarkan keprihatinan penulis blOg terhadap isu semasa lebih-lebih lagi berkaitan dengan kanak-kanak.







Ini pulak blog kak Nurul.  Sebelum aku edit, aku dah tanya apa yang die nak aku ubah dan juga tema warna ataupun permintaan lain.  Die yang tak banyak songeh just cakap 'ikut mira la, akak ikut je cuma kalau boleh nak warna pink biru ataupun warna yang soft gitu je'.  (mira-panggilan kawan-kawan di IPG).  Aku dah agak kak Nurul memang sukakan warna yang lembut selembut hatinya..auuw!  Dalam proses ubahsuaian blOg kak Nurul ni aku cuba nak serapkan unsur kematangan pada kombinasi warna biru lembut tu tapi emm...mungkin background tu nampak lebih keremajaan lak.  Header tu aku buat jugak, sangat simple nasib baik Kak Nurul suka. 



Aku memang dah bagitahu awal-awal kalau nak aku edit, kena terima la hasil aku yang sangat simple al-maklumlah kelemahan aku lembap sangat nak belajar Photoshop.  Walaupun ringkas, aku akan pastikan ada sedikit unsur penaik seri.  Kalau nak aku edit advance lagi, tunggu la aku goyang kaki sambil buaikan cucu lepas ni. Opss, ayat yang tak tercapai dek akalmu, ye dak? ;p


Buat sesuatu dengan minat yang mendalam pasti lebih menceriakan hari u all!!
Dan, apa yang orang lain minat tak semestinya u kena minat jugak. Lagi satu, wajah blOg menunjukkan wajah hatimu.  Just find ur identiti and move on with it!


p/s : blOg ni camne? 
Aku hanya menceriakan hidup dengan blOg dan blog ni pula menceriakan aku. ;)

13 comments:

hannafauzann said...

blog diorang cantik , blog kamu pun cantik :)


tekan laju2 pergi blog saya :)

Myaa Meow said...

Ololo comel sgt, ! Mya suke, ! :)

Nur Ezzat said...

comellnye..
pandai k.emy edit....nak jugak..huhu

Miss Bluepinkiey said...

buat utk saya jugak please....hhehehehehe..:D....

Cik Ezy said...

smpai skrg saye masih lagi terpinga2 nk tkar layout blog..
haha..
xreti..

Hanis said...

comelll la... :)

.Am-OH-Am. said...

bila akak nk cantikkan blog saya pulak?
=.=
tak paham sgt lah tutorial akak. (padahal mmg buta IT) :(

AiDa AzRyN said...

Blog cantik,tuan dia pun cantik.. hehe.. :)

Lisa said...

lawooonye blog dorgggg! jeles3 nih.

heeee,

cikgu ainura said...

thkz my dear... byk nyusah kan mira.. akaq suka sgt wajah blog skung nie.. :)

ciknabil-a said...

blog emi pown cantik la.. :)

najihah sahami said...

emiey sayam..kreatif ah u..hehehe..comel je semua tu..

CIK TOM said...

blog emiey cantik..cik tom suka tgk...3-3 blog tue cantik..pandai emiey editkan :)