Bagaimana cokelat atau aiskrim boleh hilangkan rasa kecewa?

As-salam...

Siapa yang suka makan cokelat dan aiskrim?
Sila angkat kaki ke bawah..guud, semua suke eh ~lalalaa

aiskrim ni macam sesuai makan time dating je..oh..berangan pulaks..haha 


Aku selalu tergugat dengan aiskrim camni, kekacang tu memang menyelerakan. Siapa yang tak tergoda kan..


Ini pulak aiskrim Malaysia atau boleh jugak dikenali sebagai aiskrim batang, opss..jangan pikir bukan-bukan lak.  Aiskrim ni sangat sesuai time round-round kampung di waktu petang..oh..miss my kampung la..




Kebanyakkan wanita sangat suka pada makanan yang bernama coklat ni kan? angguk cepat!

sedapnya, kalau ketulan bar dapat dimasukkan ke dalam mulut..nyum3..



ahhh! gambar ini sangat menyelerakan..grr!





Bagaimana?

Bila seseorang yang tengah kecewa atau bersedih kerap makan makanan berkalori seperti di atas tu, dia akan mula risaukan mengenai berat badan kesan dari pengambilan kalori berlebihan.  Jadi, dalam proses dia menyingkirkan kalori berlebihan dengan cara bersenam dan banyak mengamalkan makanan berkhasiat, sekaligus dia pun dapat lupakan perkara yang pernah buat dia sedih dulu. 





Aku lupa lak dari mana aku baca aku baca pengalaman ni.  Ada sesiapa yang pernah buat camni ke? Aku? emm..taklah, aku bukan gadis yang obses pada aiskrim ataupun cokelat tu, dat's why i slim okeyh..oopss, terover laks. 



psst : ape-ape pun, sayangilah jantung anda!



daa..
adioss!

5 comments:

zuk zuhaiza said...

tak kecewa pun suka giler makan coklat dan aiskrim..

ummiarissa said...

memang suka cokelat..kalau suami g out station suh bawa balik cokelat..siap pesan kat anak jangan makan umi punya....kalau tension makan cokelat jugak..jadi apa..

emieysandra said...

pompuan dh mmg suke giler kt aiskrim ng cokelat ni kan

:)

CIK TOM said...

cik tom suka choc n aiskem..best!

Dawia Honeyputri ✿ said...

sedapnya aiskrim dan coklat.
Wia pun kalau tensi ke kecewa mesti makan banyak :)

l0ike very much

^^