Surat bubar cinta | mau speaking jugak

As-salam..


Hangat nih, siapa yang mahu bubar cinta ni..Siapa? Aku ke? Rase-rasenya bukan, masih dalam mood bahagia takkan dah nak bubar kot.  150juta x sejuta sayang..tak boleh, tak boleh..huihuihui...
Dia ni kot.
Dah ada surat pun ;)
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
Tijah rupanyer :P

 miahahahaa..surat ni dah lama tersebar kan, tapi tadi aku jumpa balik, baca-baca, gelak-gelak.



Aipp-aipp
tak baik gelakkan orang, macam la kita pandai sangat, aku la..
Aku pun tak terrer speaking meking ni, eating sleeping je aku reti..yuhuu!
Memang mingung pikirkan hal belajar bahasa inggeris. 
Aku nak sangat improve bahasa inggeris ni, tapi kos yang aku ambik tak betul-betul fokuskan BI ni.  Nak ambik tuisyen kat kampung ni susah hal seribu macam. alasan alasan ler tu.  
Kak Izma ada bagi nasihat, dia kata :

 *Selitkan BI dalam post ataupun masa sembang-sembang.

*Rajinkan diri baca artikel, novel, majalah BI.
ada mintak koleksi reader digest dia hari tu, tapi lupa nak pesan kat dia sebelum jumpa, dia tak bawa la.

Ada sesiapa nak bagi cadangan atau nasihat free lagi kat aku tak?
Camne nak improve BI ni, bagi speaking baekk sket.
Baik-baik semua, mai la nasihatkan aku yang baik dan suka dengar cakap ni. 0_0 
Mata bershilau-shilau dengan gaya nerd.




~~ bubar=break up,
mekasih cik google translate.

Jadi kalau nak putus, 
cakap la, 'i nak bubarkan perhubungan kita'
betoi2 ske-li-matik!


13 comments:

lady XOXO said...

AHAHAA.. LAWAK SEH...

Cik Fia said...

heee.. lucu jer

nazirulhazwan~ said...

hehe, i nak BUBURkan perhubungan kite.bley tak gitu??

Cikbelog said...

i want to cut connection us..hahaha lawok2

AiDa AzRyN said...

i dun wan banana fruit grow tu time.. XD

ummiarissa said...

he he he..lawak lah..first time baca surat cam ni...

Amirrah Zawani said...

hahaha!!! mmg lawak..

btw reader digest mmg bagus.. i pun teringin gk nak improve BI.. pas ni u cuba post entry dalam BI.. hehe!! :D

biskut said...

bubar tuh membawa maksud perubahan secara besar2an...

surat nih agaknya dah lama bersiaran di laman FB.rasa tergelak jugak baca.tapi rasanya surat nih memang direka begini.

kay yea said...

haha..bubar je la english neh..hee~

Misshy Innz said...

tijah memang kelaka ;D

evagurl said...

satu cara : kawan dgn bdak tesl. miahahaha =P

♥-- emieysandra --♥ said...

evagurl ~ 2 yg tgh buat ni..huihuihui :P

Cik Tom said...

hahahhaha..lawak je surat tue..