Just about 'emieysandra'

As-salam..

Entri kali ni sebenarnya topik yang agak lambat sikit. Sebelum ni ramai dah yang dok usha-usha.  Ushar pasal ape? pasal nama aku emieysandra ni.huhu.  Bila aku blogwalking, diorang akan datang balas kat shoutbox aku. " lawa nama, nama real ke?' gitew soalannyer.  Yela, nama dah lawa, orang yang kata, aku angguk je..tapi adakah itu nama sebenar aku? jeng3..
 :
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
NO KOMEN.
Kalau aku artis, aku nak bagi jawapan ni je. 
senang kan, hidup i, privasi i la..gitew pulok citernye orang perasan tak sedar diri ni.
:
:
:
:
:
:
:
ni jawapan sebenar,
Sukacita dimaklumkan bahawa itu BUKAN NAMA SEBENAR.
Meh sini nak citer sikit asal usul nama ni. Setiap sesuatu tu mesti ada asal usul kan. 

~~~iklan jap... 
phewwzzzz


Emieysandra, nama ni dah lama aku perap dalam ingatan.  Jadi pusaka dalam setiap buku latihan , terutama dalam buku latihan Math..sebab blur, so menconteng je la kejenye menggunakan garis-garis petak kecil tu.  Sejak dari tingkatan Dua lagi.  Lama kan..pandai gak aku pilih nama yang evergreen ni kan. heh!


Nama ni merupakan kombinasi iaitu emiey dan sandra.  Aku nak citer pasal sandra ni dulu.  Asalnya dari drama TV lakonan Rita Rudaini, heronya aku tak ingat pulak.  Tajuk drama tu ' Selendang Isandra'.  Ha, ada sesiapa yang ingat tak? citer tu dah lama.  Lawak kan, mudah je aku terpengaruh dengan cerita kan.  Biarlah, ok ape kan.  Emiey pulak, separuh sikit ada kena mengena dengan nama asal aku.  Tapi, kawan-kawan kebanyakkannya tak panggil aku dengan nama ni, sebaliknya nama kak ngah dan jugak 'miera'. Sekarang, aku guna nama emieysandra di facebook dan blog ni barulah ramai yang panggil aku dengan nama 'emiey' ni. Tapi aku tak kisah, panggil je mana-mana pun kawan, as along u all stil remember me as your friend..uh, tacing!

Kawan-kawan yang selalu dok sebelah aku masa belajar.  Terutamanya masa sekolah menengah dulu, kalau perasan la aku suka tulis nama emieysandra ni kat buku biodata.  Ala, yang kita selalu dok pass setiap ujung tahun tu. Ingat tak? you all pun ada main buku biodata ni kan, lukis-lukis katun pastu tulis GOOD LUCK, comelnyer aku dulu-dulu..bwerkk!.



Nama ni bukan sebab aku nak cipta identiti lain, lain dari realiti sebenar kehidupan aku.  Bukan.  Kalau sesiapa yang kenal aku dari dulu, aku tak berubah pun.  Kalau berubah pun, dari segi hormon kedewasaan je la. Contohnye, gediks sikit, hahaha..but please, know me well before talking about me. okeyh. 



Serba-sedikit perihal EMIEYSANDRA  a.k.a AKU ni.

-* aku hanya orang kampung yang serba kekurangan, hal ni aku tak pernah lupa dan selalu sebut dalam entri yang mungkin perlu aku sebutkan.
-* minat pada Siti Nur Haliza. Bagi aku, tak ada siapa boleh tandingi Siti walaupun berita hot sekarang Hanis Zalikha melepasi pencapaian Siti Nurhaliza dalam carian google. Cubalah kalau Siti ada blog (sambung ayat dalam hati masing-masing)..nyempat pulak aku kupas isu ni.
-* minat sangat mekap, walaupun aku selalu mekap comot.  ermm..practise make perfect, rite?
-* minat pada fesyen sebab cita-cita aku dulu nak jadi fashion designer. uh, walaupun pemakaian aku selalu out of dated.
-* minat pink, warna kekuatan diri. it's really work.
-* rajin tido malas belajar. (sila baca point ni dengan nada malas, dan tak ambik kisah yer)
-* suka makan maggi. especially tomyam + telor.



pstt :- gunakan kekuatan diri melakukan apa yang diingini.
challenge ur life!

13 comments:

Qaseh dalia adelia said...

hehehe same lah ade jugak tanye name real or x...masing2 ade kenangan pd setiap name tu hehe...still minat siti gak...

rezqie said...

eheeeeee..know you well cik emiey :) miss u so much!!!

twinkle twinkle said...

ahha xpe,,unik nama tu,,:D
identiti akk kan :)

♥-- emieysandra --♥ said...

@ Qaseh dalia adelia
:- ehehe, sb tu syg sgt nme tu, wlaupun rase xunik utk trik trafik, huhu..geng2, minat Siti ea..

p/s : qaseh, tu bukan nme real k?

@ rezqie
:- sudi jugak rumet ni mencemar duli mai komen kt sini, uhuk3..
3tahun bersebilik kt hostel tu, klu xknal ag..xtau r..haha..
miss u too!! :p

nazirulhazwan~ said...

siti terbaik la, hanis mane ade sgt:P
abes, mesti hanis mintak putus ngn den klu bace komen ni.haih

♥-- emieysandra --♥ said...

@ twinkle twinkle
:- yup, ehehe ;D

@ nazirulhazwan~
:- wes, emieysandra jeles xpa lak? mai sini ckp la sal emiey..ni dok isau sal Hanis lak..kocik den (mmg pun)..hahaha :P

ALFALORA MOHD MUSTAFA said...

hahaha..nama sy alfalora mohd mustafa..rasa2 tu nama btl sy x??pun org selalu tny..tp tu mmg nama sy la...!hehhee

platipus said...

emieysandra, ada header baru..fewiit..

nama mu seksi..grr

♥-- emieysandra --♥ said...

@ ALFALORA MOHD MUSTAFA
:- unik nama tu..:D

@ platipus
:- ye ea, seksi di matamu..grr! :p

cik.shabah said...

you look cute kat dalam gambar tu ;p

♥-- emieysandra --♥ said...

@ cik.shabah
:- eh..ehehe, mekasih :p

miz.millyna said...

kira kreatif la bley create nama yg sedap mcm emieysandra nie.. hehehe.. xpew2.. xkisah la nama apa2 pun, janji jd diri sendiri...

http://mizmillyna.blogspot.com/

dak eina said...

kite sme emiey sbb minat siti~~ huhu gimme 5!!