Aku blogger! So what?

As-salam..

Ini kali pertama aku menjoinkan diri untuk segmen  Ben Ashaari.  Semua segmen-segmen BA best dan aku selalu support sebab selalu jadi silent reader dia.  Dan segmen kali ini memang menarik hati aku untuk join.



Aku masih seorang pelajar, menuntut di sebuah Institut Pendidikan Guru di Melaka dan aku berasal dari Kelantan.  Pendapat aku pada dunia blog ini ialah satu medium untuk meluahkan perasaan, menyatakan pendapat, berkongsi pengalaman dan juga berkongsi informasi dengan cara masing-masing. 

Perkara positif sepanjang menjadi blogger ni ialah terpilih untuk masuk ke ruangan blogspot dalam majalah remaja. Rasa terkejut dan juga tak sangka, ada yang mengintai dan berminat dengan penulisan cerita hidup dalam blog ni.  Selain itu, dapat berkenal-kenalan dengan blogger-blogger lain. Perkara negatif pula apabila aku tersalah cara dalam penulisan.  Mungkin terlebih hingga menyebabkan ada pihak yang terluka.  Aku minta maaf banyak-banyak padanya dan hal itu menjadi pengajaran kepada aku sampai sekarang. Ianya terkesan bukan dalam dunia blog tetapi  juga dalam kehidupan seharian iaitu hidup mesti berhati-hati dalam melakukan sesuatu, fikir dulu apa kesannya, baik atau buruk.

Nak mencari glamor dalam dunia blog? Tidaklah, aku menulis cerita hidup je. Boleh glamor ke.  Sekadar untuk berkongsi dan menerima pendapat orang lain agar dapat memperbaiki kelemahan diri. Menjadi seorang blogger ni, bangga jugak la sebab dapat tunjukkan kreativiti dari segi susun atur, pemilihan hiasan dalaman blog ni, macam buat rumah lak kan. Dan sebenarnya aku memang suka mengedit atau decorate sesuatu yang cantik kat blog ni tetapi dengan sederhana je dan kemas.  Terlebihnya, hanya pada warna pink yang agak striking kan.



p/s : Dah lama tak buat karangan. ;D


27 comments:

Innanie | Ariffin said...

saya ada baca ruangan blogspot remaja tu... tahniah lah!! hebatttt!

nazirulhazwan~ said...

penah tgk emy masuk majalah:P
den nak jugak la.hehe

hamzah ian said...

gua sokong..

♥-- emieysandra --♥ said...

@ Innanie|Ariffin
:- mekasih ;D

@ naziruhazwan
:- try la, cuba jgn xcuba ;D

@ hamzah ian
:- mekaseh krn menyokong ;P

Siti Mashitah Saidin said...

suka la entry nih~ :)

Liza said...

:)

♥-- emieysandra --♥ said...

@ Siti Mashitah Saidin
:- mekasih mashitah ;)

@ Liza
:- =)

Hishyamuddin said...

waaa..hebat la..bravo2

rabiatul said...

g0od luck. keep 0n bl0gging, ya ??

man yusoef said...

salam perkenalan...hehe

♥-- emieysandra --♥ said...

@ Hishsyamuddin
:- mekaseh hisyam ;D

@ rabiatul
:- okeyh, tQ rabiatul ;)

@ man yusoef
:- salam perkenalan ;D

Kalamhati said...

salam..
oghe klate jugop dia..=)

maCy said...

header bru. hik3

♥-- emieysandra --♥ said...

@ Kalamhati
:- wassalam, ha'ah kelantanese mali ;p

♥-- emieysandra --♥ said...

@ Macy
:- uitt, dh lme la, xde baru tratangtang..;p

soffya cik bulan said...

wah, hebat...
thniah ek pnh msuk magazine...
:)

alinac lover said...

ngee jemput join GA yong yer

http://www.alinacshoppe.com/2010/12/giveaway-kalau-saya-shopping-di-alinac.html

Amirrah Zawani said...

tahniah emiey.. happy blogging :)

Ikhwan said...

terjah janhan tak terjah! :D

♥-- emieysandra --♥ said...

@ soffya cik bulan
:- trime kasih ;)

@ alinac lover
:- ok, insyaAllah.

@ Amirrah Zawani
:- tQ mirra ;)

@ Ikhwan
:- ehehe, thnx ikhwan ;)

Matika Love said...

mamat blogger??so what??
jom saya dh join..

Azza Firza said...

salam blogger, teruskan brblogging yaa, datang dari segmen abg ben, jemput ke blog buruk saya jugak ea (:

♥-- emieysandra --♥ said...

@ Matika Love
:- xdpt msuk blog awk ni

@ Azza Firza
:- terima kasih, okeyh! ;D

Puteri Iqa Izyan said...

wahh..dapat masuk dlm ruangan blgspor..best la.. :P

haniz said...

salam perkenalan from hanizeyecandy
http://haniz-eyecandy.blogspot.com

♥-- emieysandra --♥ said...

@ Puteri Iqa Izyan
:- ehehe ;D

@ Haniz
:- salam perkenalan ;D

Cik Ila said...

Salam perkenalan.Cik Ila dh follow.. :)