dan sebenarnya..


Salam...

See.i’m back to my world..


Sebaik sahaja sampai di stesen bas, aku menunggu dengan sabarnya kelibat kereta putih campur kelabu sikit, yang penting tayar empat  Akhirnya, tibalah dengan macho nyer kereta itu, tuan punyer nya pulak sangat encem berbaju Melayu pupel lagi.  Ya, memang disengajakan dia ingin menggores kad hatiku melihatkan diri aku hanya berT-shirt dan jeans, katanya inilah semangat raya dan aku hanyalah ada semangat balik kampong. YES..YES..YES!!


Dia memandu terus ke rumah ku, hanya melencong untuk membelok je.  Jalan raya memang tak sibuk, mungkin semua sedang bersiap untuk sembahyang raya. Sebaik je sampai ke rumah keluarga terchenta, sangat bahagia dirasakan apabila disambut dengan haruman masakan yang kukira mesti berenak-enak. Owh, rupanya haruman keenakan sate.  Bila menghantar pergi kekasih hati dengan bungkusan sate dari ma, aku pun terus melahap sate hundred percent made by my mOm.  Sangat delicious la sehingga aku sempat makan satu cucuk-cucuk-cucuk, satu. kerana tidak tahan dengan godaan katil yang memanggil-manggil agar aku lena dengannya.  Jangan salahkan katil yang menggoda, tapi salahkan bas malam itu yang sangat mesra untuk rosak di tengah jalan dan menyebabkan banyak lagi  keserabutan lain lagi pada aku! Uh..


Aku pun tersedar pada pagi yang cerah ini bukan nyanyian hujan.  Melihat sekeliling dan terus mencapai lappy kesayangan.  Dipandang depan, dipandang kiri, dipandang kanan dan tidak ke atas dan bawah. Waarghhhh! Sudah 20 November 2010, nasib baik bukan 12.12.2010..ehehe, jeng3. Sudah 5hari aku tak mengupdate blOg ini. Adakah aku telah tidur tanpa sedar bak Puteri Salji. Dan siapakah putera impian yang telah mengejutkan aku dari lena yang panjang itu? Adakah Dr. SMS, suami Dr. Halina itu?sudah pasti bukan!


Paaangg!!bayangkan aku telah terlanggar dinding konkrit realiti ye abang adik kakak tuan puan.
Berangan terlebih betOi.



Cerita di atas hanyalah rekaan semata-mata, tiada kena mengena dengan yang hidup, yang koma, yang pengsan, dan juga dengan yang telah meninggal dunia. Namun, ada bau-bau bacang sikit dengan drebar bas yang tidak mesra itu.





dan sebenarnya, 
jujur ku akui..
penggunaan broadband aku disekat..ehehe..
lepas pi bayar, baru boleh guna..
lu pikiaq la sendiri.




p/s :tQ yer, kerana masih lagi sudi singgah ;)
jap ag aku membalas kunjungan.


3 comments:

teddyuna said...

hehe lawak la u ni

Anip™ said...

haha~ kui3..

maCy said...

cis. ckp je la xbaya bb. haha ;D