takbir raya vs mercun

Salam buat para pembaca..

Suasana malam raya di kampungku, seperti kebiasaannya bising dengan bunyi mercun bersahutan di sana sini.  Takbir raya juga kedengaran dari masjid-masjid berdekatan rumahku ini yang kadangkala tenggelam dek bunyi mercun yang seakan mengamuk sakan di malam raya...ayat entah iyer ke idak ni (-_-")

gambar ni cilok dari pakcik Google..entahla kat mane


ini bunga api jer, search sal mercun tadi banyak lak gambar jari putus..ngeri lak aih..
Tadi Adik aku pun, Enick sempat lepaskan dua tiga das mercun besar yang kuar macam bunga api kat atas tu..lawaaaa..

p/s : Kalau nak main mercun, hati-hati tau..INGATLAH ORANG TERSAYANG!!




2 comments: