Hari-hari makan ikan bakar..

Salam buat para pembaca..

Dah seminggu aku berada di Terengganu ni,  esok aku akan pulang ke kampung halaman.  Rasa sekejap je dok kat sini, dok gaduh-gaduh ngan Idaham (adik Kema)..main ngan Ayu dan kakak (anak saudara Na), buat kuih dengan Kema dan Na.  Namun, yang paling aku tak dapat lupakan ialah ikan bakar..sO yummy...look at dis..

 
 ini Na yang bakar sendiri..sangat sedap, sO bolehlah kata "Na dah boleh kawiiinn, yeay!!"..hahaha

Ermmm..pasal misteri kuih lOmpat tikam tu..tadi aku buka peti ais kat umah Na dan tengOk ada kuih lompat tikam yang agak pelik bagi aku sebab ianya tak de pulut merah.  Sangat pelik, setelah disoal selidik kepada Na, rupanya orang Ganu pun makan gitu iaitu tanpa pulut.  Sangat berbeza dengan tempat aku a.k.a Kelantan.  Sejak kecil lagi aku makan kuih tu macam tu (dengan pulut),sangat sedap, seyes!!

p/s : balik nanti mesti rindu nak makan ikan bakar lagi..
(-_-")



10 comments:

LIYANALEANNA♥ said...

ikam bakar yg paling sedap : TALAPIA!! haha

Nurul chumel said...

wahh..sedapnye!!~~

sizuka[Izzati] said...

wah bestnye makan ikan bakarrrr.

♥-- emieysandra --♥ said...

Liyana leanna
:- ha..mmg 2 ikan tilapia..ehehe

♥-- emieysandra --♥ said...

Nurul Chumel
:- sangat sedap!!

♥-- emieysandra --♥ said...

sizuka
:- ha'a..besttt!

diriku said...

he2..skrg byk jual yg xde pulut..sbb beras pulut mahal kot..ha2

♥-- emieysandra --♥ said...

ha? gitu ke?
emiey nak makan yang ade pulut gak..
huhu

Anip™ said...

sedapnyer..nk ckit boleh??

♥-- emieysandra --♥ said...

Anip
:- bOleh, ambik r..ehehe.:D