PUASA DULU BARU RAYA

Salam buat para pembaca..

 Semua puasa ke hari ni? ha..time tengahari ni, dah ade orang bukak periuk ke?
Biasa la kan, kalau budak kecik yang baru belajar puasa tu, semangat bangun pagi-pagi bersahur. Tapi bila tengahari, masuk dapur buka periuk...tapi hampa periuk kosong! Lagi sedih, bila keluar dapur tengOk kucing tengah bersantap dengan senang hatinya..cian..cian..

Teringat lak kat Akif, adik bongsu aku ni.  Dalam tepon aku tanya la..

Aku : Akif pose x hari ni?
Akif : tak
Aku : nape tak pose?kan dah besar, sekolah darjah satu dah pun..
Akif : adik kecik lagi la..
Aku : errr..

Aku pun tak tahu la tang mane yang die kecik ag.  Mentang-mentang semua dok panggil die adik lagi kot...dimanjakan sangat!
tengOk la nanti kak ngah ko ni balik, kena buli cukup-cukup..aku takkan bagi die makan.. kalau die makan jugak..peraturan tak boleh makan berbuka dengan orang-orang yang berpuasa akan dilaksanakan..muahaaahahaha *gelak setan guling-guling* .

Bukan ape dik oi, kak ngah ko ni umur 5tahun dah pose sebulan (tolak) separuh hari tau! mase tu dah gi sekolah tadika pun. Gara-gara abah cakap gini la:

KALAU TAK POSE TAK LEH RAYA!!
(tapi aku pose ikhlas tau..~lalalalaa)

tapi sekarang nie, asal raye je persiapan raye si akif tu la paling gempak, ciap kasut ade liplapliplap ag, baju seluar nak kikilala..nyampehs tOl.


 ha..pe lagi, layan la lagu ni
PUASA DULU BARU RAYA!!



p/s : lepaskan geram kat Akif sebab tak ikut jejak kakak die.ehehe
dalam masa yang sama, rindukan kerenah manja die..waaargghhh!!

12 comments:

eyka syafieka said...

mcm2 kerenah budak2 kan...bila ingt krenah dieowg tersenyum sndiri,,,huhuu

nabilah abd rahman said...

tak pe..ajar dia perlahan-perlahan...lama-lama sure puasa penuhnye..

♥-- emieysandra --♥ said...

eyka ~ ha'a..bese la budak2 ag

nabilah ~ betOi tu, xleh terus pakse je..kne byk bersabar..

~_^

Amirrah Zawani said...

adik kecik lagi la.. hehe :P

ciK LyndaWawa igUana said...

tol tu..
dulu saya baju raye mesti ade cap kikilala tiap2 tahun...
dak pempuan..
hehehehe...

echah mashuri said...

huhuhu...zmn dlu2 rya sgt best!!

maCy said...

adik2 memang biasa comel begitu ;p

keryoki said...

hehe
tu kalu x pose xleh raya
lau x poser penuh keh raya tak??

♥-- emieysandra --♥ said...

Amirrah ~ eh eh, asal adik je kecik ea..huhu

cik Lindawawa ~ ha'a femes dulu tu..

echah mashuri ~ dulu lain, sekarang lain..

macy ~ ;p

keryoki ~ err..nti nk pikir lu..hahaha

~_^

SyAmSuL AnUaR said...

budak2 skrg..jauh beza..nk didik puasa kene slow..jngn paksa.. nnti x nk pule puasa..

Saya Suka Cara Kamu Berfikir

encHIx laNDax said...

landax pnyer anak buah,4tahun dah kene puasa penuh~bcoz apak dia strict sangat~huhu


kisah anak buah landax yang berbuka 20 minit sebelum berbuka

♥-- emieysandra --♥ said...

syamsul Anuar ~ tOl tu..dak2 skg makin dipakse,makin menjadi..huhu

enchix landax ~ ha..same la, abah emiey dulu pun strict gak dulu, tp xtrase sgt sb emiey mudah menurut..ehehe, baik x?tu dulu2,ehehe

~_^