Kuih untuk berbuka..

Salam buat para pembaca..

Almaklumlah, cuti yang semakin hampir ini (sekarang tak cuti lagi, ber PBS dulu) membuatkan aku teringat sangat pada rumah dan juga kenangan puasa sebelum ni.

Biasa lah, juadah berbuka pasti lebih menambah selera dengan pelbagai jenis kuih. 
Antara kuih yang selalu menjadi hidangan aku dan sekeluarga ialah 

Kuih Lompat Tikam..
jangan ingat ia kejam yer, sebab ia sangat sedap!!



 
kuih lompat tikam ni terdiri dari lapisan hijau tu daripada tepung beras, merah tu ialah pulut disertakan kuah santan yang pekat dan manisan sebagai kuah.

p/s : cepat-cepat masuk dapur buat kuih ni, sedap dimakan ketika berbuka!!
like3!



16 comments:

pingu kecik said...

lps bace entry ney terase diriku mahu mmbeli lompat tikam juge ari ini!musti beli! hahaa..

naz said...

perghhh tak boleh tahannnnn haha

maCy said...

macy wat xde yg mera tu.huhu

♥-- emieysandra --♥ said...

pingu kecik
:- ehehe, beli jgn xbeli..

♥-- emieysandra --♥ said...

naz
:- xleh tahan pose k naz? ~lalalaa

♥-- emieysandra --♥ said...

macy
:- owh..xde pulut ea, lain tempat lain caranyer

~_^

diriku said...

he2..kuih ni mg best..tambah2 lg ngn pulut wrna merah..bertambah lg serinya..heheh

Cik Su said...

terima kasih kat tuan rumah yang buat entry ni..dah lame da cik su nak tahu ape tu kuih lompat tikam..pas ni boleh la cr untuk dirasa plak..selalu dgr orang crite je

najihah sahami said...

dear!kueh lompat tikam kat kamu mmg ada pulut ek...

♥-- emieysandra --♥ said...

diriku
:- ha, betoi tu, ade pulut bertambah sedap!

♥-- emieysandra --♥ said...

najihah sahami
:- yup, mmg ade pulut..

♥-- emieysandra --♥ said...

Cik Su
:- same2, try la cari Cik Su..kuih ni mmg sedap, cari yang ade pulut tu lagi sedap..

selamat mencuba!

Suara Kalbu said...

Kuih kegemaran akak sejak kecik sampailah sekarang. Suka makan yg sejuk2 gitu

Cik Su said...

Cik Su ngah cr kuih lompat nie...tak pun tgu tuan rumah belanje ke..hehe....

♥-- emieysandra --♥ said...

suara kalbu
:- kalau nk sejuk, letak dlm peti ais dulu..ehehe

♥-- emieysandra --♥ said...

Cik Su
:- kalau la boleh, emiey nk ntr pos k umah Cik Su..tp apakan daya, mesti r basi dlu..huhu