Juadah Berbuka..

Salam buat para pembaca..

Dah sibuk kat dapur?
Kalau pOmpuan tu, toLong lah mak masak kat dapur, yang lelaki jangan dOk intai je..pi tolong sapu halaman rumah pun okey gak..

Bagi aku yang menginap di asrama kesayangan nie, semestinyer kemahiran memasak terpaksa dipendamkan..huhuhu..macam la ku terrOr sangat masak.

Apa yang dapat dibuat, mengunjungi bazar Ramadhan je la.  Tapi, aku tak minat sangat tempat yang sesak ni, nak pulak kat Melaka yang selalu sibuk ni.

So, tadi tempah je makanan kat kedai luar.
Dan menu yang aku pilih hari ni ialah nasi putih dengan ikan patin masak tempOyak, kalau nak nama glamOr nyer silver catfish in durian paste..

macam ni lah, yang aku tempah tak sampai ag..tengOk kat dapur pakcik Google je ni
nak tengOk dekat lagi..

dah kecur airliur ke? ala..kOrang masak lagi sedap kan..ehehe

Tak mahu la tengOk lama-lama lah, nak pergi bersiar-siar la kejap..

p/s : teringat lak suasana kat rumah, bila kitOrang menyakat adik aku yang ada makwe bernama patin..
patin oO.. patin..ehehe




13 comments:

Anip™ said...

hu...sdp nyer..
patin2 oo patin2..

♥-- emieysandra --♥ said...

ehehe..sOdap!
~_^

Nur Qistina said...

tempoyak..ooo..tempoyak..
sedapnya kalau dapat makan
durian..hehe..(out topic)

♥-- emieysandra --♥ said...

ehehe..tetibe durian lak
~_^

Fyzal said...

arhhhh... ikan patin masak tempoyak memang beshhhh.. bak sikit cik emiey? hehehehe.

sugar2 kapas strawberry said...

sedapnya!!!!!!!!!!

✿✿ Y-A-N-N ✿✿ said...

alahai.. sedap nyer si ikan patin tu. hoho

noor afzan said...

tgh duk pikir juga nak masak pe tuk buka puasa nanti.

♥-- emieysandra --♥ said...

Fyzal ~ dah hbis lOrh..ehehe

sugar2 kapas ~ mmg sedap!

noor afzan ~ wah, msti sedap ni..

~_^

mahira oya said...

eh eh..comelnye..patin..
adik kene bahan la nih..sian..

♥-- emieysandra --♥ said...

hahaha..

♥ Xett Hereen ♥ said...

nampak sangat sedap hingga menjilat kaki kucenk!!

nak!!

masakkan kite!!!!!!!!!!!



slurppppp, terliorrr~~~~

♥-- emieysandra --♥ said...

hak3..tak terbuang lak kahak nie,huhu..nape menjilat kaki kucenk lak..xmO!

masak r sendiri..~lalaalala
~_^