nak pergi dusun..

Salam buat para pembaca...

Rindunyer nak makan buah-buahan..kalau kat kampung ni, mesti aku dah bOleh makan buah rambutan, manggis, langsat, duku..
emm..sedapnyer..

Tak pe, jap ag aku nak pergi dusun. Bukan dusun aku tapi dusun kawan aku, Liyana. Aku ta de dusun, tapi dah semulajadi di sekeliling rumahku tu banyak pokok buah, rumah kampung la kan.

Dah la semalam telefon ma, ma cakap nak simpankan buah untuk aku. Tapi bila aku kata yang aku kat umah Liyana, nanti nak gi dusun..ma terus cakap tak jadi la nak simpankan buah untuk aku..
Hwaaaaa.sedihnyer.  Dahla aku balik cuti lambat ag iaitu seminggu sebelum raya. Kesiannyer kat anak di rantauan ni kan..isk isk T__T

Aku request kat ma, simpankan binjai jeruk. Aku suka sangat makan binjai jeruk, nyummm..cedapnyerr. Masa dulu, aku pernah makan sampai cirit-birit..errrr.

tak kenal buah binjai?
meh tanya pak cik gOogle..
:
:
:
:

kOrang lak suka makan buah ape?
rambutan?
manggis?
durian?
ha..mesti ramai yang suke makan durian kan.


makan..makan jugak, tapi kesihatan kena jaga. Memang la buah-buahan tu elOk tapi kalau dah makan berlebihan, akan jadi racun pada kesihatan jugak.

16 comments:

kakngah said...

aarrrgghhh!! binjai.. sedapnya..
buat sambal belacan.. pergh!!
ngences!

Affan Ruslan said...

huhu.
teringat dusun kt kg. bestnyeeeeee

sugar2 kapas strawberry said...

hihi..my mum siap nk poskn lagi buah kat sy.takut xsempat katany ;)

::AnEp:: said...

sedap nyer buah durian tu..hmm..
buah binjai jeruk..
sedap kah??

intanurulfateha said...

edapnye rambutan!
durian!
manggisssssssss
waaaaaaaaaaa

mi3ra said...

rambutan n manggis
my fave
huhu
ngidam laa plak nk mkn

♥-- emieysandra --♥ said...

kakngah ~ xpnah mkn smbal blacan ng binjai, kne buat ni..

affan ~ bestnyer dia ade dusun..

anep ~ sedaaap..tapi cara nk buat tu len sket..

intan ~ yup..sedaaap!!

miera ~ i like manggis tOo!!

~_^

Nur Hawa Mohd Zin said...

sedapnye binjai...makan dengan sambal belacan

tiha said...

mestilah teman suka durian..ate teman orang perak..hoho

Berita terbaru dari blog saya


Release and shops
Songs : Maher Zain feat Irf - Allahi Allah Kiya Karo
Cinta perlukan pengorbanan..perlu ker..??

♥-- emieysandra --♥ said...

hawa ~ suke makan binjai ng smbal belacan gak ea..mesti sedap nie..

tiha ~ huhu, peminat durian jgk nie..

sugar2 kapas strawberry ~ whOo..siap pOs ag..buah ape la agknyer tu ea..

~_^

Wanzie said...

best kalau dapat makan buah binjai tu...

sop said...

wah.. musim buah.. besnya..
dusun sop kat pasar jer.. :)

♥-- emieysandra --♥ said...

sop ~ kat pasar?..hahaha, lagi besar dusun tu..huhu

~_^

♥-- emieysandra --♥ said...

wanzie ~ yea..best!!
tapi emiey dok jauh, xleh nk mkn..hwaaaa..

~_^

Lynn Johari said...

binjai??? masam oOooo...
bru lepas mkn durian...kt kg rambutan je plg byk..laen2 pulasan ngan manggis..tp plg byk buah kelapa..hehee.

♥-- emieysandra --♥ said...

buah kelapa pun sOdaap!
leh sejukkan bdn..huhu

~_^