bukan lOve bite!!

Salam buat para pembaca..

Hari ni, aku rasa penat sangat sebab tadi keluar bershOpping.  Serius, tak enjOy pun sebab kat Melaka ni ramai sangat orang, lebih-lebih Mahkota Parade di hujung minggu.  Memang ramai sangat orang.

gambar hanya untuk disesuaikan dengan tajuk jer...~lalalaala

Ok, pasal alergi ni..meh nak stOry sikit..
mari dekat..dengan nada suara sheila rusly dalam iklan tu

Aku alergi sangat dengan binatang kecil yang warna hijau..
malam ni dah dua kali aku di'bite olehnya, cian kat aku kan. Bukan aku menggoda dia pun..

Seyes, aku memang alergi ngan binatang ni. Lepas di'bite, aku akan rasa gatal dan rasa macam nak garu, tapi JANGAN!!, bila aku dah start garu, rasa kegatalan itu akan terus merebak ke seluruh badanku. jangan bayangkan aku tengah menggaru k, lagi la korang bayangkan..kan..kan..kan.

Sebagai penyelesaiannya, aku terus sapukan minyak angin yang panas, biar aku bOleh kawal tanganku ini dari menggaru tempat yang di'bite itu.

Kalau aku layan kegatalan itu dan menggaru dengan puasnya, hanya satu je penyelesaiannya, iaitu MANDI AIR GARAM!! bukanlah maksud buat air garam satu baldi tapi sapukan je la..hahaaha. 

Tu petua orang dulu, sekarang kan dah ada ubat alergi..hadoyaiiii aku ni..

First time pengalaman aku di'bite ni, masa Form1 dan first time aku dok asrama.  Warden aku la yang sapukan air garam ke seluruh badan aku.  Sejak tu aku tahu yang darah aku ni alergi dengan binatang hijau tu.  Setiap kali nampak binatang hijau tu, aku rasa takut dan ngeri. Tak mO di'bite lagi!!
binatang tu berjuta kali lebih kecil pada aku telah menakutkan aku dengan jayanya..


menceriakan hati sebelum tidur, jOm tengOk gambar dua orang kawanku yang manis bak gula batu yang tak bOleh dipecahkan dan hanya bOleh ditengOk saja..contoh penulisan yang tidak elOk(-_-")

 
gambar yang menyerlahkan keskemaanku, pakai baju berlogo maktab!!
errr..yang sebelah tu am..


 sangat jeles melihat mak cik Ain memakai serba pink ni

 
p/s : tadi shOpping beli stOk makanan, untuk memulakan misi membesarkan badan dengan cara yang sihat walafiat..
 
 


6 comments:

velasrizal said...

kdg2 kene gigit nyamuk pn org igt love bites kn...

Logo Piala Dunia 2014 Di Brazil

♥PrinCeSs KellY Eun♥ said...

binatang hijau tu apa ek?..ngeeee~~ta dpt tngkap pulak...nyamok meyh??

Fyzal said...

tau tau binatang hijau yg kecik tu.. memang gatai kalo ia geget.. ish ish..

shark said...

dh mmg love bite ler tue
binatang kcik sayang sama kamu

Umie Nadhirah said...

Meh dekat sikit :) HAHA,Ade jugak iklan tu masuk lam en3 ^___^

♥-- emieysandra --♥ said...

velasrizal ~ nymuk bite vs love bite..huhu

eunzi ~ bkn nyamuk, tak tau la nme ape..xpe, nti emiey tgkap then smbelih hidup2..(kejam weyh)~lalaala

fyzal ~ ha..bgus,fyzal kenal binatang tu, pnah kne lOve bite ng binatang tu ker?..errr..(-_-")

shark ~ saling menyayangi sesama makhluk..cam bOleh wt slOgan la pulak..huhu

umie Nadhirah ~ emiey mmg suke iklan tu, mari dekat..mari dekat..hohoho

~_^