jadi surirumah sepenuh masa

adOish..penatnyer aih..
jadi suri rumah nih..kena bangun pagi-pagi..
kena buat breakfast, kumpul baju-baju kOtor sumbat masuk dalam mesin..
kemas rumah, sapu sampah kat halaman...
adOish..penat weh,penat weh...
jap ag nak gi kenduri kawin pulak..kalau tak pergi kan tetibe dapat award free muke sOmbong..adOish..^_^...
dah berapa banyak adOish tu, cube kira ye kawan-kawan..yiippi!!..
itulah serba sedikit kisah aku surirumah sepenuh masa..hahaha..

apsal tajuk entry hari ni pasal suri rumah ek?..emmm..
aku tengah bercuti sekarang ni, bila dah dOk umah sepenuh masa ni..
ma dOk asyik suruh aku buat keje tu keje ni..
bukan sebab ma malas atau tak tahu buat, tapi nak latih aku jadi suri rumah!!
hwaaa..macam la aku nak kawin minggu depan kan, beznye kalau betOi, debushh!! ehehe

BetOi la apa yang ma buat tu, wahai pOmpuan sekalian..study tinggi mana pun mesti masuk dapur jugak kan..kalau tak masuk dapur, kebarangkalian untuk suami lari tu amat tinggi..btOi x?..
sO, masa cuti ni ni la nak practise kan..

kalau bukan pasal nak berlatih jadi suri rumah pun..buatlah semua tu sebagai khidmat ikhlas kite pada orang tua kan..nak tunggu bila lagi??nanti buka semester baru, semua mesti sibuk dengan study je kan..
kalau dah jadi surirumah betOi-betOi..kena lah berkhidmat betOi-betOi untuk menjamin kesejahteraan rumah tangga kan..lagi tak de masa untuk berkhidmat pada ma abah kan..^_^

Apa yang penting..hargai setiap masa yang ada ni dengan cara yang terbaik!
chaiyOk chaiyOk!!tetibe semangat la pulak (-_-")

p/s : bOleh ke aku nak jadi surirumah ni??huh!..



2 comments:

cik paro said...

mari kita menyahut seruan emieysandra!!

♥-- emieysandra --♥ said...

haha..tQ cik paRO!!