Hancur hatiku..

Pagi tadi aku terserempak dengan dia..
Aku agak terkejut, tapi akal aku kosong, seakan mengelak untuk mengingati kenangan buruk antara kami..
Aku memberikan senyuman paling manis untuk dia..tapi dia, hambar je bila tengOk aku..
Aku menegur dia dengan baik..nasib lah, dia jawab je apa yang aku tanya..lepas tu, senyap je..emm..

Bila balik umah..akal aku ni rajin-rajin pulak nak imbas kenangan lama kitOrang..
Dia adalah kawan aku sejak dari kecil lagi..kitOrang memang rapat..
Lepas habis SPM, kitorang selalu bersama..
almaklumlah satu kampung je, jadi dekat la kan..
Memang banyak sangat kenangan manis dengan die..tapi, disebabkan die lebih percayakan orang lain yang baru dikenali dari sahabatnye sejak kecil ni..hubungan kitorang mula menjauh, memang jauh sangat la..
dah hampir 2tahun, setiap kali raya dah tak singgah umah aku lagi, yang dulu menjadi rutinnya..

Apa erti sebuah persahabatan?
Pada aku, sahabat itu menerima segala keburukan dan kelebihan yang ada pada diri kita dan sentiasa ada di saat memerlukan..
Sekali aku menerimanya sebagai sahabat, sampai bila-bila dia tetap sahabatku..

Sampai sekarang, tak ada istilah putus sahabat di akal fikiranku,  
sebab tu aku sentiasa sabar dan berharap agar dia akan berubah dan celik mata dengan apa yang telah dia buat selama ini. 
Aku pula sangat lemah, tiap kali nampak dia aku mesti nak tegur, sedangkan dia mesti berharap agar aku takkan tegur dia pun..takkan la aku yang kena minta maaf dulu, sedangkan hati aku ni pernah hancur dengan apa yang terjadi dalam persahabatan kami.




6 comments:

cik paro said...

sabar la..
mungkin dia xpatut digelarkan sahabat..

♥-- emieysandra --♥ said...

thanx cik paro,kawan dari kecik lagi tu..isk isk..T__T

DDrfauziah said...

Aslmkm.
Kak G laluk2 ni, tak berapa tajam pula di atas ni! :) Begitu ler asam garam dalam kehidupan ini.

♥-- emieysandra --♥ said...

yup...semua tu dah asam garam garam khidupan..thnx kak G!

gades ain said...

erk. saba eyy. biase laa tuh. asam garam kehidupan bersahabat. tp ain xpernah ade kwn baek dr dulu sampai sekrg. tatao nape. huhu! mmg ssh nak percaye org kot && lebih suke buat kerja or something sorang2 ^^

chill bebeh :)

♥-- emieysandra --♥ said...

thnx ain..pd emiey, frienship 2 sgt bernilai..1x b'kwn utk selamanye, wlau sbruk mne pun die..emiey akn trime die..sb die dh jd shbat emiey..~_^