*yOgurt's & bOy*

..entry kali ini adalah berkisarkan yogurt dan juga bOy..
yOgurt adalah sejenis makanan
manakala bOy adalah pembuat makanan atau pemakan makanan ataupun pembeli makanan tersebut..banyak lagi la..lu pikir sendiri
Yogurt bOleh naikkan berat badan ke??nape isu ni ek
aku membahaskan soal ni dengan bOy..
sO, aku pun tanya Mr.Google yang baik hati kesukaan ramai tu..
dan inilah yang aku dapat daripada Mr.Google
:
:~aku ambik bulat-bulat dari Mr.Google..hahaha(gelak jahat)~:
:
:
1. lebih mudah dicerna daripada susu
2. membantu pencernaan dalam usus besar
3.meningkatkan ketersediaan hayati zat gizi lain.
4. dapat meningkatkan kekebalan
5. bantu penyembuhan selepas jangkitan usus
6. dapat menurunkan jangkitan ragi
7.merupakan sumber yang kaya kalsium
8. adalah sumber protein yang baik
9. dapat menurunkan kolesterol
10.adalah makanan pembesaran 

 ada ke pasal bOleh naikkan berat badan?! geleng3
dah habis kisah Yogurt, meh kita tengOk kisah bOy pulak..like!!!

 :: ni la bOy tu..hOnestly, my ex-bf..die wat part time kat kedai yOgurt..bajet sihat ler tu..wawawa::

:: kitOrang masih kawan sampai sekarang.. ::

MyEm0.Com
   citer bOy ni sikit-sikit cukuplah..ehehe
 nape tetibe katun ni ade kat sini..sweetnyerr--->>
 

p/s : makan la yOgurt selalu
untuk bOy pulak..kaLAu ADa jOdoh aNtara Kita, aku pasti milikmu..wahwahwah!!
thank fOr always being my friend !! 


6 comments:

sekamar rindu said...

salam......

mohon izin follow ur blog

smiles to the world said...

diizinkan..ehehe ^_^

Aisya said...

yogurt+boy..kih3..cumel3..btol3..ade jodoh ade lah..:)

miss hav0c said...

sy pon doakan yg terbaek tuk awak

smiles to the world said...

mekacih aisya & miss havOc..xpe..perjalanan masih jauh lagi..^_^

vampire's lovex said...

skang single x??? hahah..tanya ala2 pkwe nak ajak kapel gtu heee